────── 07.07.2020
Webinaria – branża, która urosła na pandemii
Jak wynika z najnowszego raportu ClickMeeting, świat webinarów dzieli się na ten sprzed i po pandemii. Tylko w marcu tego roku liczba wydarzeń organizowanych na badanej platformie wzrosła czterokrotnie w porównaniu do ubiegłego roku i wyniosła 300 tys.
Clickmeeting przeprowadził w kwietniu i maju 2020 badanie, którego celem było sprawdzenie obecnej sytuacji wykorzystania webinarów. Raport pokazuje panujące obecnie globalne trendy w obszarze wirtualnych spotkań:
- Najbardziej spektakularny wzrost liczby wydarzeń organizowanych na badanej platformie webinarowej odnotowano w Polsce i wyniósł on 1156%, w Niemczech zwiększył się o 519%, w Grecji o 868%, a we Francji o 423%,
- Dzienna liczba spotkań organizowanych online w marcu tego roku wzrosła ponad 4 razy. W przypadku badanej platformy wyniosła ona średnio 7908 wydarzeń dziennie, podczas gdy rok temu było ich 1918. Najpopularniejszym dniem spotkań użytkowników jest wtorek i ten dzień niezmiennie utrzymuje się na pozycji lidera od kilku lat.
- Webinaria są głównie wykorzystywane do celów edukacyjnych. W taki sposób wirtualne spotkania wykorzystuje 36% użytkowników. Branża marketingowa i PR oraz IT stanowią odpowiednio: 17% i 10% udział,
- W czasie pandemii spotkania musiały odbywać się przede wszystkim online, dlatego funkcje: współpracy, pracy nad projektami i przekazywania informacji w trakcie spotkań cieszyły się jeszcze większym zainteresowaniem. Popularność opcji prezentacji w czasie pandemii wzrosła o 545%. Użytkownicy częściej o 726% używają też funkcji tablica, która pozwala na notowanie i pisanie. Chętnie stosowane są również: udostępnianie pulpitu czy materiału na Youtube. Tu widoczne są wzrosty kolejno o 780% i 477%,
- o 1100 % wzrosło wykorzystanie automatyzacji webinarów. Zainteresowanie automatycznymi wiadomościami przesyłanymi po spotkaniu i automatycznie wysyłane zaproszenia na nadchodzące wydarzenia wzrosły kolejno o 840% i 1310%,
- Jeśli chodzi o wielkość organizacji, które wykorzystują platformę nie ma tu lidera, ponieważ korzystają z niej wszyscy. Freelancerzy stanowili 18,66% użytkowników, organizacje do 10 osób to 14,89%, od 10 do 50 osób to 22,91%, od 51 do 200 osób to 22,59%, a a firmy i instytucje powyżej 200 osób to 20,95%,
Link do raportu znajduje się TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.03.2025
Czy spłacamy swoje długi?
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej