Wskaźniki przemocy domowej w Brazylii są alarmująco wysokie – co godzinę dochodzi tam do około 29 ataków na kobiety. Co gorsza, wiele z ofiar ukrywa fakt, że agresorem jest ich partner lub mąż. Tłumaczą widoczne obrażenia upadkiem ze schodów, potknięciem się o dywan lub poślizgnięciem w łazience.
Brazylijska kampania społeczna „wykorzystuje” powyższe, chroniące sprawców „usprawiedliwienia”, tworząc wizję wrogiego domu, najeżonego agresywnymi, uzbrojonymi w pięści sprzętami. Co z jednej strony unaocznia bezsensowność tego typu tłumaczeń, z drugiej zaś ma zachęcić ofiary do składania zeznań przeciwko prawdziwym źródłom przemocy.
txt: Dorota Chrobak
Nazwa kampanii:
The Maria da Penha Law
Czas:
2024.8
Nadawca:
Instituto Nós Por Elas
Media:
print, digital
Wykonawca:
Fields 360, Brazil
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…
-
17.03.2025
Dokument „Przechwycone” na ekranach polskich kin
-
16.03.2025
Czy spłacamy swoje długi?
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom