logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  10.01.2018

„We will survive” bo rzuciliśmy palenie!



Palenie papierosów to jeden z najskuteczniejszych sposobów na odebranie sobie zdrowia, a nawet życia. Według  irlandzkiej organizacji Health Service Executive (HSE) palacze w Irlandii stanowią grupę osób najbardziej zagrożonych śmiercią, destrukcyjnymi chorobami oraz kalectwem. By przeciwdziałać epidemii palenia, a tym samym zredukować koszt leczenia nałogowców, Health Service Executive (HSE) wystartowało z edukacyjna kampanią „Quit”.

Według statystyk irlandzkiej organizacji, co drugi palacz, u którego rozwinęły się choroby w wyniku palenia, umrze. W grupie ryzyka są nie tylko nałogowo sięgający po tytoń miłośnicy palenia, ale również ich bliscy. Jak podaje Ministerstwo Zdrowia „Wdychanie dymu tytoniowego z papierosa palonego przez inną osobę w tym samym pomieszczeniu, jest szczególnie niebezpieczne dla zdrowia, gdyż boczny strumień dymu tytoniowego zawiera od 5 do 15 razy więcej tlenku węgla i od 2 do 20 razy więcej nikotyny niż dym wdychany przez palaczy. Tym samym, wdychanie dymu wydychanego przez palaczy, zwiększa u osób niepalących ryzyko wystąpienia raka płuc i chorób serca (np. choroby niedokrwiennej serca)”.

Niestety, powyższe dane docierają zaledwie do 7% społeczeństwa. Zdecydowana większość postrzega palenie jako mało szkodliwe. Celem poinformowania o prawdziwych konsekwencjach wyrobów tytoniowych, a zwłaszcza przeciwdziałania paleniu, organizacja Health Service Executive uruchomiła platformę internetową – „Quit” – oferując wsparcie w rzucaniu nałogu.

Na potrzeby kampanii zostały przygotowane kilkuminutowe filmy dokumentalne z udziałem mężczyzny dotkniętego śmiertelnymi konsekwencjami palenia – rakiem płuc.

W najnowszej odsłonie kampanii zrealizowano spot wykorzystujący tekst popularnej piosenki „I Will Survive”. Odważny głos Glorii Gaynor puszczany z playbacku „dodaje pewności” bohaterom klipu, by rzucić palenie.

Pierwszy, minutowy teledysk, w jakim nałogowcy wyśpiewują deklarację zerwania z nałogiem, odniósł prawdziwy sukces. Klip trafił do amerykańskich mediów, a o efektach kampanii opowiada Fidelma Browne, odpowiedzialna z ramienia HSE Ireland

„- Jesteśmy podekscytowani, że nasz spot pojawia się w wielu krajach. Kampania „Quit” jest jedną z naszych najlepszych i jesteśmy z niej naprawdę dumni. Dostajemy zapytania o wykorzystanie spotu z wielu krajów Unii Europejskiej, a nawet Australii”

Spot zdobył wiele międzynarodowych wyróżnień, w tym nagrodę Epica Awards. Jego koncepcję stworzyła agencja BBDO Dublin, a wyprodukowała londyńska 2AM films.

palenie   |  Health Service Executive (HSE)   |  uzależnienia   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek