logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wdepnąć w minę
22.12.2007
Tematy: Kampanie, Niemcy, Obronność i bezpieczeństwo, Pomoc rozwojowa, Prawa człowieka

Wdepnąć w minę



Niebezpiecznie jest wdepnąć w minę. Broń, która może okaleczyć lub zabić każdego, zarówno zaangażowanego w działania zbrojne żołnierza, jak i przypadkowego cywila. Broń, która może zadziałać zawsze, zarówno podczas wojny, jak i długo po jej zakończeniu. Wystarczy tylko znaleźć się zbyt blisko.

O niebezpieczeństwach, jakie niosą miny lądowe, mieli okazję sobie przypomnieć mieszkańcy Frankfurtu dzięki kampanii tamtejszego oddziału UNICEF. Niewidoczne na pierwszy rzut oka nalepki przyklejały się do butów przechodniów. Z zamieszczonej na nich informacji przechodnie dowiadywali się co mogłoby ich spotkać na zaminowanym terenie. Zachęcano ich również do wsparcia poszkodowanych. Według organizatorów pomysł okazał się skuteczny: ilość wizyt na ich stronie podwoiła się, zwiększyły się też darowizny.

Może nasunąć się pytanie o przyczyny zaangażowania w ten problem organizacji specjalizującej się w działaniu na rzecz dzieci. Strona UNICEF wyjaśnia, że właśnie one, nieświadome zagrożenia i zaciekawione nietypowym wyglądem niewypałów często padają ich ofiarą.

Działania UNICEF w kwestii min lądowych skupiają się w trzech obszarach – edukacji, działaniach adwokackich na rzecz odejścia od stosowania tego typu broni i czyszczenia zaminowanych terenów, oraz wspierania poszkodowanych w wyniku wybuchów. Obecnie takie programy prowadzone są w trzydziestu krajach i regionach świata.

Kampania została nagrodzona w konkursie EACA Care Award 2008 i na festiwalu Eurobest 2008 (brąz w kategorii 'Outdoor’).
A. Postek



Nazwa kampanii:
Landmine Stickers
Czas:
2007.12.17 - 2007.12.24
Nadawca:
Unicef
Media:
Ambient
Wykonawca:
Leo Burnett (Frankfurt)
Adresaci:
Mieszkańcy Frankfurtu, osoby dorosłe
Hasło kampani:
In many other countries you would now be mutilated! Help the victims of landmines!





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek