Waginy z papieru – w obronie kobiet!
Na podstawie zdjęć nadsyłanych przez kobiety, Mandy Smith stworzyła papierowe waginy, które w spocie realizowanym non-profit przez Plan International Belgium, zagrały główną rolę. Video okazało się być tak szokujące, że początkowo zostało odrzucone przez biuro reklamowe Facebooka. Papierowe waginy stanęły do walki z okaleczaniem kobiet.
Artystka znana z projektu „No More Cutting”, Mandy Smith, podczas swojego wystąpienia na TEDx w Amsterdamie zachęcała kobiety, by wysyłały jej zdjęcia własnych wagin w celu stworzenia bazy ich 1000 wiernych, papierowych kopii. Idea ma na celu zachęcać do rozmowy na temat obrzezania kobiet i przeciwstawić się okaleczaniu narządów płciowych kobiet. Na stronie projektu inicjatorzy umieszczają informacje o skali i znaczeniu problemu http://nomorecutting.com/ – „W 8 krajach aż 80% kobiet pada ofiarą okaleczenia narządów płciowych, a na całym świecie ponad 200 mln z nich cierpi z powodu konsekwencji obrzezania”.
Według założeń inicjatorki, papierowe waginy mają zwiększyć świadomość na temat okaleczania żeńskich narządów płciowych oraz zadowolenie kobiet z własnego ciała. Wykorzystano je do stworzenia animowanego spotu reklamowego, który umieszczony został w mediach społecznościowych.
Organizacja Plan International Belgium zachęca także do wpłacania darowizny, która zostanie przekazana na rzecz walki z obrzezaniem młodych dziewcząt w Mali. Więcej informacji o problemie okaleczania narządów płciowych kobiet oraz dane do wykonania wpłaty można znaleźć na stronie organizacji: https://www.planinternational.nl/fgm: oraz w social mediach https://www.facebook.com/planfans/
Opublikowany przez Plan International Belgium Poniedziałek, 6 sierpnia 2018
Artykuł przygotowano we współpracy z Wiolettą Kryszkiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom