Kto był pierwszy, tego nie wiadomo. Nie wiadomo także kto będzie ostatni. Przemoc z pokolenia na pokolenie zatacza podobne kręgi i trudno się od niej uwolnić.
Bohaterami kreacji przygotowanej przez meksykańską agencję Y&R są dzieci, wobec których stosuje się przemoc psychiczną i fizyczną oraz ich dorosłe alter ego.
Reklamy łączy motyw zaklętego kręgu ofiar i agresorów, będących równocześnie innymi i tymi samymi osobami. Chłopiec, który rozlał w kuchni mleko zasłania twarz, bo wie że za chwile zostanie uderzony za to przez ojca. Dziewczynka, która popsuła lalkę, zatyka uszy i płacze, bo jest przerażona atakiem szału matki. Chłopiec, którego tata lubi tulić na dobranoc, chowa się pod kołdrą, bo wie że jego dotyk wcale go nie uspokoi. Ale ich bezlitośni rodzice kiedyś też byli bitymi dziećmi. Przesłanie kampanii podkreśla hasło: „70% of abused children turn into abusive adults.” (70% dzieci nad którymi się znęcano, znęca się będąc dorosłymi). Celem kampanii jest uświadomienie, że przemoc zawsze generuje przemoc, a wyjście z patologicznego kręgu dla większości pozostaje niemożliwe.
Nadawca kampanii – organizacja Save the Children – od lat działa na rzecz poprawy życia dzieci i ich ochrony. Konwencja o prawach dziecka, zatwierdzona przez ONZ w 1989 roku, a obecnie ratyfikowana przez większość krajów na świecie ma korzenie właśnie w pionierskiej działalności założycielki tej organizacji – Eglantyne Jebb.
Natalia Ożegalska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice