logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > W Rosji zaczęto masowo podrabiać zachodnie marki
07.04.2022
Tematy: Wydarzenia, Rosja, Kampanie polityczne, Konsumpcjonizm i konsumenci, Przejrzystość instytucji, problem korupcji

W Rosji zaczęto masowo podrabiać zachodnie marki



Rosyjskie władze zalegalizowały podrabianie zachodnich towarów. To odwet za sankcje nałożone na Rosję w związku z agresją przeciwko Ukrainie. Walka z rosyjskimi podróbkami będzie dla firm bardzo trudna – prawnicy mówią wprost, że to walka z wiatrakami.

Firmy z różnych branż masowo wycofują się z Rosji. Wśród nich znalazły się m.in. McDonald’s, IKEA, Apple, Visa czy Mastercard, a z polskich firm: CCC, Smyk, LPP. W odwecie władze Rosji wydały dekret, który umożliwia korzystanie z wynalazków, wzorów użytkowych oraz wzorów przemysłowych, zarejestrowanych na rzecz podmiotów pochodzących z tzw. „państw nieprzyjaznych Rosji” bez ich zgody. Rosyjskie firmy zaczęły też rejestrować znaki towarowe łudząco podobne do znanych międzynarodowych marek. A to dopiero początek wojny na podróbki – twierdzi serwis Prawo.pl.

O tym, czego można się spodziewać po Rosji, świadczy głośna afera ze Świnką Peppą (Peppa Pig), w trakcie której rosyjski sąd oddalił pozew Entertainment One (właściciela znaków towarowych Peppa Pig), powołując się przy tym na sankcje nałożone na Rosję przez Wielką Brytanię i przyzwalając tym samym na bezkarne naruszanie praw brytyjskiego przedsiębiorstwa. Dekret nie tylko pozwolił na „legalne” podróbki, ale również obniżył do zera wartość odszkodowania, którego właściciel mógł dochodzić. Tym samym właściciel prawa do patentu, wzoru użytkowego czy przemysłowego, pochodzący z „państwa nieprzyjaznego”, został pozbawiony jakiejkolwiek formy odszkodowania za wykorzystanie jego praw bez wymaganej zgody – wyjaśnia Prawo.pl.

image by billow926 on Unsplash

W Rosji pojawiły się także zgłoszenia znaków towarowych wzorowanych na najpopularniejszych markach, które wycofały się z tego kraju, takich jak: McDonald’s czy Starbucks. Powszechną wesołość wywołała informacja o powstaniu „Wujaszka Wani”, sieciówki fastfood, która „pożyczyła” sobie charakterystyczne złote „M”. Według dostępnych informacji zgłoszenie zostało już wycofane z rosyjskiego urzędu patentowego, nie zmienia to jednak faktu, że wiele podobnych zgłoszeń, opartych głównie na renomowanych zachodnich znakach towarowych, nadal czeka na rozpatrzenie.

Dodatkowo władze rosyjskie wydały kolejny dekret, zapowiadający stworzenie listy towarów, co do których nie będą egzekwowane prawa wynikające z ochrony praw własności intelektualnej. W środowisku słychać głosy, że planowane jest również ustanowienie prawa dopuszczającego licencje przymusowe oprogramowania oraz technologii obwodów – mówi Monika Witkowska, adwokat i rzecznik patentowy z Kancelarii Prawno-Patentowej Kulikowska & Kulikowski Sp. K. – Takie unormowanie będzie oznaczało całkowite zalegalizowanie tzw. piractwa.

Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ. Źródło informacji: PAP MediaRoom

Mastercard IKEA konsumpcjonizm wojna Rosja Mc'Donalds konsumenci kampanie polityczne przejrzystość instytucji problem korupcji prawo marki sankcje Starbucks Visa


Nazwa wydarzenia:
W Rosji zaczęto masowo podrabiać zachodnie marki
Tematy:
Kampanie polityczne, Konsumpcjonizm i konsumenci, Przejrzystość instytucji, problem korupcji
Kraje:
Rosja





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek