logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  24.02.2008

W nagłym wypadku



Kampania społeczna "Pozwól sobie pomóc", zachęcająca do wpisywania do powszechnie używanych telefonów komórkowych uniwersalnego kodu ICE, a przy nim numeru telefonu osoby, z którą należy kontaktować się w razie wypadku, ruszyła 21 lutego w Radomiu.

ICE to skrót z języka angielskiego "In Case of Emergency" oznaczający "w nagłym wypadku". Na pomysł jego wprowadzenia wpadli ratownicy włoscy. Obecnie znany jest on pracownikom służb ratunkowych prawie na całym świecie.

W Radomiu z inicjatywą zorganizowania tego rodzaju kampanii społecznej wystąpili strażacy, a potem dołączyli do nich także policjanci, ratownicy medyczni, władze samorządowe oraz Fundacja Edukacja i Technika Ratownictwa, która sfinansuje akcję.

Paweł Frysztak, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu, powiedział, że organizatorzy kampanii chcą przez swe działania zachęcać wszystkich, by wzorem innych Europejczyków, wpisywali w swoje telefony skrót ICE, a przy nim opis np. "mama" czy "żona", i numer telefonu do osoby, którą ratownicy w pierwszej kolejności mają powiadomić w razie wypadku.

Ratownicy medyczni, policjanci, strażacy i wszyscy, którzy interweniują na miejscu wypadków, wielokrotnie napotykają na trudności, kiedy muszą skontaktować się z krewnymi lub bliskimi poszkodowanych. Często dla uratowania życia, niezbędny staje się kontakt z krewnym lub inną osobą, która może udzielić informacji dotyczących przewlekłych chorób, przyjmowanych leków lub alergii rannego. Wiedza ta może w znaczący sposób wpłynąć na sposób udzielanej pomocy.

Procedura odnajdywania bliskich jest czasochłonna, ponieważ poszkodowani nierzadko nie posiadają przy sobie żadnych dowodów tożsamości. Coraz więcej osób ma telefon komórkowy, a zatem umieszczenie w swoim telefonie numeru do osoby, z którą można się skontaktować w razie wypadku jest sposobem bardzo prostym i skutecznym.

Kampanii w Radomiu towarzyszą billboardy, które pojawiły się przy głównych drogach dojazdowych do miasta. Przygotowano także plakaty i ulotki, które trafią do szkół, obiektów użyteczności publicznej, supermarketów, autobusów komunikacji miejskiej. Akcja potrwa do końca marca.

Prezes Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa Janusz Jędrzejczyk zaznaczył, że jeśli pilotażowa kampania w Radomiu się powiedzie to zostanie ona rozszerzona na całe Mazowsze, a następnie obejmie cały kraj.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Pozwól sobie pomóc
Czas:
2008.2.21 - 2008.3.31
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Polska
Nadawca:
Straż Pożarna z Radomia, Policja, Ratownicy medyczni, Władze samorządowe, Fundacja Edukacja i Technika Ratownictwa
Media:
Billboardy, plakaty, ulotki
Adresaci:
Mieszkańcy Radomia
Hasło kampani:
Pozwól sobie pomóc





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek