W jednej sekundzie
Jednym z większych wyzwań, stojących przed twórcami kampanii społecznych, jest sprawienie, by odbiorcy potrafili wyobrazić sobie całkowicie im obce stany psychiczne czy emocjonalne. Przykładem może być choroba Alzheimera. Chociaż stosunkowo łatwo nakreślić jej zewnętrzne symptomy, w zasadzie nie sposób ukazać ją „od środka” – opisać, jak postrzega i odczuwa świat osoba na nią cierpiąca.
Z tym większym uznaniem należy powitać kampanię Second (Sekunda), zrealizowaną na zamówienie organizacji The Fight Against Alzheimer’s Association. Za pomocą niezwykle malarskich, fotograficznych kadrów jej twórcom udało się oddać charakterystyczne dla choroby Alzheimera „prześwity” świadomości. Osoby na zdjęciach wynurzają się z mroku na światło dzienne, by chwilę później ponownie się w mroku zanurzyć. Podobnie chorzy na Alzheimera – w jednej sekundzie odzyskują świadomość, by chwilę później ją stracić:
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
14.04.2025
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki