logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > W grze o równość płci
09.02.2015
Tematy: Akcje

W grze o równość płci

Your browser does not support the video tag.


Tam Tam, piosenkarka pochodząca z Arabii Saudyjskiej w październiku 2014 wypuściła utwór pt. Gender Game będący częścią zorganizowanych przez nią działań na rzecz walki o równość płci. Kampania rozprzestrzeniana jest w internecie za pomocą hashtagu #GenderGame. Akcja ma nie tylko zachęcić kobiety do występowania w obronie swoich praw. Ma również połączyć na pozór odległe perspektywy kobiet z Bliskiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych. Tam Tam twierdzi, że zależy jej na obalaniu stereotypów dotyczących krajów arabskich. Piosenkarka stara się komentować sytuację Arabii Saudyjskiej, kraju szeroko krytykowanego w świecie za stosunek wobec kobiet. Na jednej z konferencji mówiła o tym, jak bardzo ceni tradycję arabską. Wspomniała też, że akcja #GenderGame nie ma na celu zaprzeczania wartościom tej kultury. Tam Tam chce natomiast nakłonić amerykańską społeczność do próby zrozumienia saudyjskiej tradycji. Jednocześnie podkreśla przede wszystkim należną każdej kobiecie możliwość wyboru własnej drogi. Twierdzi, że mimo, że wychowana została w środowisku, które nie zapewnia kobietom podstawowych praw, dzięki wsparciu rodziny osiągnęła możliwość spełnienia własnych marzeń i pełnego wyrażanie się w muzyce.

Tam Tam chce zachęcić wszystkie kobiety do odzyskania pewności siebie i poczucia się dobrze we własnej skórze. W swojej piosence mówi o tym, jak ważne jest spełnianie marzeń i dążenie do samorealizacji. Utwór opisuje też sytuacje kobiet, które są ofiarami przemocy i nie mają odwagi, by kierować własnym życiem. Tkwią zamknięte w nieswoim świecie. Słowa piosenki: „If I say my name or I show my face I should be ashamed” („Jeśli wypowiem moje imię, albo pokażę moją twarz, powinnam się tego wstydzić”), są wyrazem poczucia niższości, jakie towarzyszy takim niespełnionym osobom, które nie mają prawa do własnej ekspresji. W teledysku jest również fragment przemówienia jednej z nieżyjących już amerykańskich feministek Betty Friedan, założycielki National Organization for Woman (NOW). Jej słowa włożono w usta młodej dziewczyny, która z dużą pewnością siebie stwierdza: „There will be a new image of woman” („Powstanie nowy wizerunek kobiety”). Teledysk ma prostą formę. Przedstawia twarze kobiet w różnym wieku, pochodzących z różnych kultur i środowisk, każda z nich reprezentuje głos w walce o zrównanie praw obydwu płci. Tam Tam sugeruje, że wszystkie te środowiska powinny się wzajemnie wspierać, by działać we wspólnym celu. Zachęca, by kobiety zamiast skupiać się na ograniczeniach, jakie przed nimi stawia patriarchalne społeczeństwo, zaczęły koncentrować się na tym, co mogą dać światu.

Piosenkarka wyjechała z Arabii Saudyjskiej do USA. Obecnie mieszka w Los Angeles. Doświadczenie życia w obydwu kulturach jest motywem przewodnim jej twórczości. Mieszanka bluesa, popu i arabskiej muzyki jest formą wyrazu, którą Tam Tam używa, by poruszać kwestie ważne społecznie. Swoją oryginalnością piosenkarka zyskała uznanie i zainteresowanie filantropów takich jak między innymi aktorka i aktywistka Geena Davis, założycielka Institute on Gender in Media. Twórczość piosenkarki można śledzić na stronach: http://tamtamsound.com/ oraz https://www.facebook.com/tamtammusic.

Sandra Sych

 

Nazwa projektu: Gender Game

Autorka: Tam Tam

Zasięg: Stany Zjednoczone

Data: 08/2014








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek