logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  09.02.2015

W grze o równość płci

Your browser does not support the video tag.


Tam Tam, piosenkarka pochodząca z Arabii Saudyjskiej w październiku 2014 wypuściła utwór pt. Gender Game będący częścią zorganizowanych przez nią działań na rzecz walki o równość płci. Kampania rozprzestrzeniana jest w internecie za pomocą hashtagu #GenderGame. Akcja ma nie tylko zachęcić kobiety do występowania w obronie swoich praw. Ma również połączyć na pozór odległe perspektywy kobiet z Bliskiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych. Tam Tam twierdzi, że zależy jej na obalaniu stereotypów dotyczących krajów arabskich. Piosenkarka stara się komentować sytuację Arabii Saudyjskiej, kraju szeroko krytykowanego w świecie za stosunek wobec kobiet. Na jednej z konferencji mówiła o tym, jak bardzo ceni tradycję arabską. Wspomniała też, że akcja #GenderGame nie ma na celu zaprzeczania wartościom tej kultury. Tam Tam chce natomiast nakłonić amerykańską społeczność do próby zrozumienia saudyjskiej tradycji. Jednocześnie podkreśla przede wszystkim należną każdej kobiecie możliwość wyboru własnej drogi. Twierdzi, że mimo, że wychowana została w środowisku, które nie zapewnia kobietom podstawowych praw, dzięki wsparciu rodziny osiągnęła możliwość spełnienia własnych marzeń i pełnego wyrażanie się w muzyce.

Tam Tam chce zachęcić wszystkie kobiety do odzyskania pewności siebie i poczucia się dobrze we własnej skórze. W swojej piosence mówi o tym, jak ważne jest spełnianie marzeń i dążenie do samorealizacji. Utwór opisuje też sytuacje kobiet, które są ofiarami przemocy i nie mają odwagi, by kierować własnym życiem. Tkwią zamknięte w nieswoim świecie. Słowa piosenki: „If I say my name or I show my face I should be ashamed” („Jeśli wypowiem moje imię, albo pokażę moją twarz, powinnam się tego wstydzić”), są wyrazem poczucia niższości, jakie towarzyszy takim niespełnionym osobom, które nie mają prawa do własnej ekspresji. W teledysku jest również fragment przemówienia jednej z nieżyjących już amerykańskich feministek Betty Friedan, założycielki National Organization for Woman (NOW). Jej słowa włożono w usta młodej dziewczyny, która z dużą pewnością siebie stwierdza: „There will be a new image of woman” („Powstanie nowy wizerunek kobiety”). Teledysk ma prostą formę. Przedstawia twarze kobiet w różnym wieku, pochodzących z różnych kultur i środowisk, każda z nich reprezentuje głos w walce o zrównanie praw obydwu płci. Tam Tam sugeruje, że wszystkie te środowiska powinny się wzajemnie wspierać, by działać we wspólnym celu. Zachęca, by kobiety zamiast skupiać się na ograniczeniach, jakie przed nimi stawia patriarchalne społeczeństwo, zaczęły koncentrować się na tym, co mogą dać światu.

Piosenkarka wyjechała z Arabii Saudyjskiej do USA. Obecnie mieszka w Los Angeles. Doświadczenie życia w obydwu kulturach jest motywem przewodnim jej twórczości. Mieszanka bluesa, popu i arabskiej muzyki jest formą wyrazu, którą Tam Tam używa, by poruszać kwestie ważne społecznie. Swoją oryginalnością piosenkarka zyskała uznanie i zainteresowanie filantropów takich jak między innymi aktorka i aktywistka Geena Davis, założycielka Institute on Gender in Media. Twórczość piosenkarki można śledzić na stronach: http://tamtamsound.com/ oraz https://www.facebook.com/tamtammusic.

Sandra Sych

 

Nazwa projektu: Gender Game

Autorka: Tam Tam

Zasięg: Stany Zjednoczone

Data: 08/2014


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek