logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > W Brazylii bez zmian
09.08.2010
Tematy: Kreacje / printy

W Brazylii bez zmian



Jeszcze 150 lat temu Barack Obama mógłby być jednym z 4 milionów amerykańskich niewolników. Dziś jest 44 prezydentem Stanów Zjednoczonych. W 1860 roku pary homoseksualne w Brazylii nie mogły zawrzeć małżeństwa. I choć od tego momentu też minęło 150 lat, wciąż jest to niemożliwe.

W przeprowadzonej w czerwcu br. kampanii brazylijskie stowarzyszenie Mix Brazil Cultural Association posłużyło się zestawieniami dat i przywołaniem zmian, jakie zaszły począwszy od drugiej połowy XX wieku w kontekście praw obywatelskich. Przykładowo, w przeciągu ostatnich 100 lat kobiety nie tylko zyskały prawo do głosowania, ale także stały się liczącymi się kandydatkami podczas demokratycznych wyborów na całym świecie. Awansowali także mieszkańcy Indii, przechodząc od społeczeństwa klasowego do demokracji.

Z przygotowanej przez agencję Neogama/BBH kampanii wynika, że tego typu głębokie istotne przemiany nie dotknęły mniejszości seksualnych. Katalog przysługujących im praw nie jest w żadnym stopniu poszerzany i wzbogacany – wciąż nie mogą adoptować dzieci (tak samo było w 1908 roku), ani pracować w szeregach Sił Zbrojnych (od 1900 nie zaszły żadne zmiany). Jak głosi jeden z napisów, którym opatrzono plakaty „A battle still remains” („Walka wciąż trwa”).

Inicjator kampanii, funkcjonująca od niemal 20 lat organizacja Mix Brazil Kultural Association, promuje wolność ekspresji własnej seksualności. Kampanie społeczne są uzupełnieniem jej głównego pola działania, jakim jest coroczny festiwal filmowy Mix Brasil, organizowany jesienią w Sao Paulo, a od roku angażujący także inne miejscowości w Brazylii.
E. Janota








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek