Przejmujący wzrok dzieci z fotografii przykuwa uwagę i wywołuje emocje. Na ciałach bohaterów kampanii wyświetlony jest ich ukryty „potencjał”. Ilustracjom towarzyszą współgrające z nimi hasła.
Agencja RKCR/Y&R z Londynu do zrealizowania swojej kampanii zaprosiła fotoreportera Stevena McCurry (znanego m. in. dzięki współpracy z magazynem „National Geographic”, gdzie opublikowano słynne zdjęcie fotografa zatytułowane „Afgańska dziewczyna”). Dzięki współpracy agencji i McCurrego powstały trzy plakaty dla Liberty Foundation (LF). Reporterskie oko z pełną naturalnością uchwyciło sytuację ubogich dzieci w Belize.
Cała kampania składa się z trzech zdjęć, przy czym każde z nich ma inne hasło. „What if the person with the potential to cure cancer can’t afford an education?” („Co jeżeli osoba mająca potencjał, aby znaleźć lekarstwo raka nie ma wystarczających środków na swoją edukację?”) „Just suppose the person who could solve global warming is stuck in a life of abject poverty” („Tylko przez chwilę wyobraź sobie, że osoba, która może rozwiązać problem globalnego ocieplenia tkwi w skrajnym ubóstwie”) „Who knows, the next Martin Luther King could be somewhere in Belize dying of malnutrition” „(Kto wie, czy następny Martin Luther King nie jest teraz gdzieś na Belize i nie umiera z głodu”) – mówią napisy.
Bazą dla stworzenia kampanii była myśl, że każde z dzieci w Belize może mieć w sobie potencjał, by zmienić świat, gdy zostaną zapewnione odpowiednie warunki do życia i rozwoju. Prowokujące obrazy mają skłonić odbiorców do działania, a konkretnie wysłania wiadomości SMS, której koszt przeznaczony zostanie na finansowanie działalności LF. Dzięki artyzmowi fotografii, kampania zdecydowanie przykuwa uwagę.
Liberty Foundation jest organizacją, która pomaga stworzyć lepszą przyszłość dla ubogich dzieci z Belize w Ameryce Środkowej.
Magdalena Trybalska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
25.09.2024
Pomarańcza