logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > W bankach krwi nie przelewa się
27.12.2009
Tematy: Kreacje / printy

W bankach krwi nie przelewa się



Być może Quentin Tarantino nigdy o tym nie pomyślał, ale gdyby bohaterowie jego filmów zamiast ucinać sobie kończyny samurajskimi mieczami zostali honorowymi dawcami krwi, uzdrowiłoby to system krwiodawstwa małego państwa. Raczej mniejszego niż Brazylia, ale to właśnie kreatywni z kraju samby wpadli na pomysł by pomóc w mobilizacji społeczeństwa do oddawania krwi za pomocą krwawego kadru z „Kill Billa”, a także dwóch innych filmów, podczas których krew leje się hektolitrami – „Piły” i „Szeregowca Ryana”.

Ideę by pokazać jak dużo krwi jest w telewizji, a jak mało tam gdzie jest naprawdę potrzebna – w bankach krwi, brazylijska agencja Bronx w lipcu 2009 roku postanowiła potraktować bardzo dosłownie. Na potrzeby realizowanej przez organizację Santa Casa de Curitiba kampanii „Blood on TV” przygotowała 3 kreacje prasowe.

Ociekające krwią kadry z filmów zestawia z hasłem reklamowym „It’s getting easier to see blond on TV. But it’s getting harder to see it in the blond banks” (Coraz prościej jest zobaczyć krew w telewizji, ale coraz trudniej zobaczyć ją w bankach krwi). Pod hasłem znalazło się także miejsce na napisany małym druczkiem apel o przyłączenie się do akcji.

Przyciąga uwagę. Fanom gatunku za pewne się podoba, rodzicom małych dzieci już mniej. Może przemyca komunikat, że krwi w bankach krwi nie ma. Ci, co lubią czytać małe druki, dowiedzą się, że mogą pomóc w rozwiązaniu problemu. Tylko w zasadzie, dlaczego mieliby to robić? Bo lubią „Piłę” albo filmy Quentina Tarantino?
M.Świejkowski








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek