logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Uważaj na martwe pola! Kierowca śmieciarki nie zawsze może cię zobaczyć!
05.12.2019
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%

Uważaj na martwe pola! Kierowca śmieciarki nie zawsze może cię zobaczyć!



Nie bądź śladem na jezdni – zachowaj odstęp! Prowadzenie tak dużych pojazdów jak śmieciarki wiąże się ze znacznymi ograniczeniami widoczności, tzw. martwymi polami. Ostrzega przed tym spółka ENERIS Surowce, przy wsparciu Związku Pracodawców Gospodarki Odpadami i Inspekcji Transportu Drogowego.

Segregacja odpadów na 5 frakcji i wrzucanie ich do odpowiednich pojemników to podstawowe zadanie wszystkich obywateli. To wiadomo i takie zasady obowiązują w całej Polsce od kilku lat. Jednak kluczowe w systemie odbioru i zagospodarowania odpadów jest zapewnienie bezpieczeństwa, zarówno mieszkańcom, jak i pracownikom firm komunalnych, odbierającym odpady. Tymczasem zapatrzeni w telefony komórkowe, w pośpiechu czy po prostu z nieuwagi niepotrzebnie narażamy się na ogromne niebezpieczeństwo.

Chcemy zwrócić uwagę mieszkańców na samochody, którymi każdego dnia pracujemy w terenie – czyli na śmieciarki. Są to duże i naprawdę ciężkie samochody, które z uwagi na specyfikę usługi odbierania odpadów znajdują się blisko ludzi – przy naszych domach, na osiedlowych uliczkach, drogach wewnętrznych itd. Naszym zadaniem jest pokazywać, że właściwe zachowanie, ostrożność i odpowiednia odległość od pojazdu mogą minimalizować zagrożenie a czasem ratować życie. Przechodząc zbyt blisko tak wielkiego pojazdu narażamy się na wypadek: wystarczy nieuwaga, pośpiech by doszło do tragedii – przestrzega Sławomir Rudowicz, Przewodniczący ZPGO.

Choć samochody takie jak śmieciarki poruszają się po wąskich uliczkach i osiedlach z ograniczoną prędkością, a do tego posiadają kilka systemów ostrzegawczych, każdego roku można usłyszeć o tragicznych w skutkach zdarzeniach z ich udziałem. Wkroczyliśmy w okres jesienno-zimowy, kiedy szybciej zapada zmrok. Pamiętajmy również, że perspektywa kierowcy samochodu i pieszego jest zupełnie inna. Szczególnie kierujący samochodami ciężarowymi, w tym śmieciarkami, mają ograniczone pole widzenia i możliwości manewru, gdy nagle pojawiają się pieszy czy rowerzysta. Warto czasem poczekać, zastanowić się czy kierowca na pewno nas widzi. Zadbajmy o bezpieczeństwo swoje i innych, pomyślmy o tym, że chwila nieuwagi może zmienić nasze życie – dodaje dr Karolina Wieczorek, p.o. Zastępcy Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

Dlatego spółka ENERIS Surowce przygotowała pierwszą w kraju kampanię na temat zagrożeń w ruchu drogowym, występujących w sektorze gospodarki odpadami. Jej celem jest zwrócenie uwagi na tzw. martwe pola, czyli miejsca, w których kierowca śmieciarki ma ograniczenia widoczności. Codziennie każda z naszych śmieciarek odbiera ok. 10 ton różnych frakcji odpadów, przemierza setki kilometrów, zarówno po wąskich osiedlowych uliczkach, jak i po lokalnych drogach. Zależy nam na tym, żeby podczas naszej pracy ewentualne zagrożenia ograniczyć do minimum – podkreśla Paweł Augustyn, Prezes ENERIS Surowce.

Brak świadomości ograniczonego pola widzenia kierowcy to ogromne zagrożenie zwłaszcza dla dzieci, które z ciekawości niejednokrotnie podchodzą zbyt blisko śmieciarek. To w szczególności do nich i do ich rodziców skierowana jest kampania informacyjna Martwe pola. Ale do współpracy zaproszeni są również administratorzy osiedli i bloków wielorodzinnych, gdzie najłatwiej o wypadek.

Zachęcamy szkoły, ale też lokalne społeczności do umieszczania na swoich tablicach ogłoszeń plakatów uświadamiających ograniczone pole widzenia kierowców potężnych śmieciarek. Plakaty informacyjne można pobrać ze strony ENERIS. W ramach kampanii przygotowaliśmy też krótki film i specjalne naklejki na samochody. Odblaskowe oznaczenia sygnalizujące zagrożenia umieszczone na czterech rogach śmieciarek będą nie tylko na naszych samochodach. Dzięki patronatowi Związku Pracodawców Gospodarki Odpadami docieramy z przekazem kampanii także do innych firm z branży komunalnej i już w tej chwili kilka z nich zgodziło się umieścić ostrzegawcze trójkąty na swoich pojazdach. Dzięki temu po raz kolejny pokazujemy, że bezpieczeństwo jako wartość nadrzędna potrafi połączyć w działaniu nawet konkurujące firmy – podsumowała Magdalena Sułek-Domańska, dyrektor ds. komunikacji w ENERIS.

Inauguracja kampanii odbyła się 18 listopada w Kielcach, po czym w kolejnych dniach powędrowała do małopolskiego Chrzanowa (19 listopada), dolnośląskiego Strzegomia (20 listopada), lubuskiego Gorzowa Wielkopolskiego (21 listopada) i wielkopolskiej Piły (22 listopada). Wszędzie tam odbywały się spotkania z mediami i pokazy z udziałem dzieci. Więcej na temat kampanii można się dowiedzieć na stronie www.eneris.pl/martwepola.

dzieci edukacja Bezpieczeństwo ruchu drogowego Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji Eneris Surowce śmieciarki martwe pola


Nazwa kampanii:
Martwe pola
Nadawca:
ENERIS Surowce
Media:
spotkania z mediami i pokazy z udziałem dzieci, materiały edukacyjne (spot, plakaty), naklejki ostrzegawcze na śmieciarki
Adresaci:
wszyscy uczestnicy ruchu drogowego
Hasło kampani:
Nie bądź śladem na jezdni – zachowaj odstęp!





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek