Na znanych autobusowych piktogramach, przypominających o ustępowaniu miejsca ciężarnym, rodzicom z małymi dziećmi i seniorom, pojawili się złodzieje.
Ruszyła kampania edukacyjna "STOP kieszonkowcom" przygotowana na zlecenie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Łódź (MPK Łódź) i tamtejszej policji. Akcja potrwa kilka miesięcy i jest, jak do tej pory, najszerzej zakrojoną kampanią edukacyjną łódzkiego MPK. Kampania ma nauczyć łodzian jak obronić się przed kradzieżami w tramwajach i autobusach. W jej ramach przygotowano animacje, plakaty, naklejki na szyby w autobusach i wlepki, które policjanci wykorzystali podczas jednej z akcji specjalnych.
W animacjach przedstawiono dwie zwykłe osoby i jedną wyglądającą podejrzanie. Puentą wszystkich animacji jest fakt, że kieszonkowcem okazuje się nie ta osoba, o której można pomyśleć w pierwszej kolejności. Spoty są emitowane na monitorach w łódzkich tramwajach.
Łódzka policja przeprowadziła akcję, podczas której policjanci w cywilu obserwowali nieuważnych pasażerów i umieszczali na ich torbach, plecakach lub kurtkach wlepki z ostrzeżeniem: "Uważaj na mnie bardziej". Na wlepkach wykorzystanych podczas akcji z policją agencja umieściła celowo "miękki" komunikat – celem nie było przestraszenie pasażerów, a uświadomienie zagrożenia. Przekaz akcji wzmacniają plakaty umieszczone na siedzeniach w pojazdach – pojawiają się na nich: smutny portfel i przestraszony telefon, który wbrew swojej woli zmienił właściciela – oraz piktogramy, na których pojawił się wyciągający portfel kieszonkowiec.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż