„Kocham Cię”, „Wierzę w Ciebie”, „Uda Ci się” – o tym, jak ważne dla dzieci są takie słowa rodziców, przypomina nowa kampania „Słowa dają moc". Akcja ma uświadomić rodzicom, jak ważne w wychowywaniu są dobre, pozytywne komunikaty, które przypominają dzieciom o tym, że są kochane, akceptowane, że mają wsparcie w najbliższych.
Najnowsze badania Fundacji Dzieci Niczyje (Pochwały i okazywanie uczuć dzieciom, zrealizowane przez Millward Brown w maju 2013) pokazują, że większość Polaków podziela przekonanie, że rodzice powinni chwalić dzieci. Co ósmy respondent uważa jednak, że trzeba oszczędnie mówić dziecku o tym, że jest kochane. Ciągle najmłodsi częściej słyszą pochwały od mamy, niż od taty. Więcej dobrych słów wypowiadają młode matki i ojcowie, którzy – w porównaniu ze starszymi pokoleniami – częściej słyszeli w dzieciństwie, że są kochani i ważni dla rodziców.
Rodzice często obawiają się, że chwaląc dziecko, wychowają je na zarozumiałe i egoistyczne. Oszczędnie używają słów wyrażających miłość, wsparcie i docenienie, by nie „rozpuścić” swojego potomstwa. Tymczasem, te proste zwroty padające z ust rodziców – „kocham Cię”, „wierzę w Ciebie” czy „uda Ci się”, sprawiają, że młody człowiek jest radosny, potrafi sięgać do gwiazd i podnosić się po upadkach – mówi Maria Keller-Hamela, psycholog z Fundacji Dzieci Niczyje. Dziecko, które często słyszy pozytywne komunikaty, wyrośnie na silnego człowieka z wysokim poczuciem własnej wartości. Te dobre słowa zostaną w nim na całe życie i będą mieć wpływ na to, jak będzie funkcjonować w pracy, związkach i życiu rodzinnym – dodaje.
W ramach kampanii „Słowa dają moc” powstały plakaty, ulotki, spoty radiowe oraz materiały edukacyjne skierowane do rodziców. Elementem akcji jest także strona www.słowadająmoc.fdn.pl, na której można znaleźć artykuły i porady dotyczące pozytywnej komunikacji w wychowaniu. W ramach działań Fundacja zaprosiła do współpracy także blogerów rodzinnych.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
28.11.2023
Bajeczki dla dzieci
-
23.11.2023
DeepSteki
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
22.11.2023
Prawda jest taka