logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Edukacja, Pomoc rozwojowa, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  22.10.2013

Uczennica w ciąży

Your browser does not support the video tag.


Szeptanie, plotkowanie, gapienie się, pokazywanie palcami… Gabriela podczas swojego pierwszego dnia w nowej szkole wywołuje niemałe poruszenie. Powodem jest zaawansowana ciąża nastolatki. 

Wbrew pozorom nie jest to kampania dotycząca problemu młodocianych matek w Belgii, ani moralizatorska reklama. Spot autorstwa belgijskiej agencji Duval Guillaume ma inny sens, niż mogłoby się wydawać.

Po całym dniu znoszenia wielu trudności z powodu ciąży, Gabriela nagle wybiega z klasy rzekomo z powodu złego samopoczucia. Po chwili wraca, jednak już nie sama, a z dwójką pracowników organizacji Plan Belgium [(PB)Plan Belgia].

Spot jest nagraniem prowokacji, jaka powstała w celu uwrażliwienia nie tylko belgijskich uczniów, ale i całego społeczeństwa na trudną sytuację nastoletnich matek w krajach rozwijających się. O ile takie zjawisko w Belgii nie ma dużej skali i budzi zdumienie, o tyle w niektórych krajach rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Dzięki działaniu PB, nastoletni uczniowie przez jeden dzień mogli się zmierzyć z rzadką dla nich sytuacją. Całość rejestrowały ukryte kamery.

Towarzyszący Gabrieli działacze dokonują demistyfikacji ciąży (wystający brzuch okazuje się być atrapą) oraz przedstawiają trudną sytuację tysięcy dziewczyn, których ciąże są częścią gorzkiej rzeczywistości. Najczęstszymi przyczynami problemu są ubóstwo, brak edukacji seksualnej oraz dyskryminacja. Niestety konsekwencje są długoterminowe. W momencie zajścia w ciążę, nastolatki muszą rzucić szkołę. Bez przyzwoitego wykształcenia ich szanse na znalezienie godnej pracy znacząco się zmniejszają.

Działacze PB przekonani, że każda dziewczyna powinna mieć prawo do nauki, pragną to zagwarantować młodym mieszkankom krajów rozwijających się. Spot służy zwróceniu uwagi belgijskiego społeczeństwa na ten problem oraz zachęceniu do „podniesienia dłoni” wszystkich osób, które zgadzają się z ideą bezwarunkowego prawa do nauki. Podniesione „ręce”, czyli podpisy pod petycją, każdego roku będą liczone i składane u Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ), dokładnie 11 października, czyli w Międzynarodowy Dzień Dziewczynek. Organizatorzy szacują liczbę dziewczynek, którym chcą pomóc, na 4 miliony – dlatego chcą zebrać cztery miliony podpisów.

PB jest niezależną organizacją pozarządową oraz członkiem Plan International, który jest aktywny w 69 krajach, w tym również w Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej. Stowarzyszenie od 1983 roku działa na rzecz potrzebujących dzieci z krajów rozwijających się. Wspiera je w trudnej walce z ubóstwem, nierównością i niesprawiedliwością.

Kampanię można wesprzeć na stronie internetowej organizacji PB, która istnieje w dwóch wersjach językowych, flamandzkiej i francuskiej. Dla ułatwienia istnieje również połączenie z Facebookiem.

Martyna Kasprzak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Gabriela
Czas:
2013.10.10 - 2013.11.10
Tematy:
Edukacja, Pomoc rozwojowa, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Belgia
Nadawca:
Plan Belgium
Media:
Ambient, internet, telewizja
Wykonawca:
Duval Guillaume
Adresaci:
Nastolatki, obywatele Belgii
Hasło kampani:
Every girl should have the right to quality education. If you believe that's right, please raise your hand for girls on www.planbelgie.be lub www.planbelgique.be(Każda dziewczyna powinna mieć prawo do edukacji na poziomie. Jeśli wierzysz, że to prawda, proszę podnieś swoją dłoń dla tych dziewczyn na www.planbelgie.be lub www.planbelgique.be)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek