logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Ucieczka z więzienia. Bez peletonu
17.05.2023
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Wielka Brytania, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z wykluczeniem społecznym

Ucieczka z więzienia. Bez peletonu



XO Bikes (xobikes.com) to londyński sklep rowerowy założony przez Stefa Jonesa, byłego wolontariusza w brytyjskich placówkach penitencjarnych. Jones szybko zauważył, że zwalniani więźniowie prędzej czy później wracają za kratki a główną tego przyczyną jest wykluczenie: brak pracy i w związku z tym perspektyw na rozpoczęcie nowego, uczciwego życia. Stąd wziął się pomysł na XO Bikes, firmę zatrudniającą byłych więźniów jako mechaników i przeznaczającą zyski ze sprzedaży używanych, ale w pełni sprawnych rowerów, na inne formy skutecznej resocjalizacji byłych osadzonych.

XO Bikes built by Ex-Offenders to kampania wizerunkowa, przybliżająca ideę całego przedsięwzięcia. Za pomocą bardzo prostych skojarzeń pomiędzy więzieniem a mechaniką rowerową: przerwany łańcuch, klucz do odkręcania kół (jedyny klucz, jakiego potrzebuje osadzony, by na dobre uciec z więzienia) oraz wygięta, przypominająca kraty rama, udało się stworzyć spójny wizerunek firmy komercyjnej, ale działającej nieomal na zasadach organizacji non-profit:

Wielka Brytania walka z wykluczeniem społecznym Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji Praca i polityka zatrudnienia print rowery więzienie resocjalizacja


Nazwa kampanii:
XO Bikes built by Ex-Offenders
Czas:
2023.4
Nadawca:
XO Bikes
Media:
print
Wykonawca:
Girl&Bear and VCCP London, UK





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek