logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Trzy główne polskie browary przechodzą w całości na energię wiatrową
05.11.2019
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%

Trzy główne polskie browary przechodzą w całości na energię wiatrową



innogy Renewables i Kompania Piwowarska SA podpisały umowę na zakup energii ze źródeł odnawialnych (OZE). Od 2021 roku trzy browary Kompanii Piwowarskiej – Tyskie Browary Książęce w Tychach, Browar Dojlidy w Białymstoku i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu – będą korzystały wyłącznie z energii elektrycznej produkowanej przez polską farmę wiatrową innogy Nowy Staw.

Długoterminowy kontrakt będzie ważny przez 10 lat – od 2020 do 2029 roku. Od 2020 roku należąca do innogy lądowa farma wiatrowa Nowy Staw, znajdująca się w pobliżu Gdańska (73 megawaty), dostarczy Kompanii Piwowarskiej 30 gigawatogodzin rocznie. Za sprawą planowanej rozbudowy istniejącej farmy w Nowym Stawie (maksymalnie o 11 megawatów), od 2021 roku sto procent zapotrzebowania energetycznego browarów KP zostanie pokryte przez energię elektryczną pochodzącą z wiatru. Farma wiatrowa będzie dostarczać do wspomnianych trzech browarów 80 gigawatogodzin rocznie.

Jest to pierwsza tego typu umowa podpisana w Polsce na dostawę energii z planowanej farmy wiatrowej, która nie korzysta z żadnych dotacji państwowych.

Bardzo się cieszę, że już w 2021 roku nasze browary będą korzystać wyłącznie z energii wiatrowej – mówi Igor Tikhonov, Prezes Kompanii Piwowarskiej. – Oznacza to, że w porównaniu z rokiem 2019 będziemy mogli ograniczyć emisję CO2 o 66 procent. Jeszcze bardziej cieszy mnie to, że zawierana przez nas transakcja daje innogy podstawy, by inwestować w budowę nowej lądowej farmy wiatrowej, która z jednej strony pozwoli realizować krajowe cele w zakresie wykorzystania energii odnawialnej, a z drugiej – umożliwi nam wdrażanie programu Agenda 2030 oraz realizację wizji środowiskowej naszej spółki macierzystej, Asahi Group.

Umowa pomiędzy innogy a Kompanią Piwowarską to przełom na polskim rynku – tłumaczy Robert Macias, członek zarządu innogy Renewables Polska. – Pierwszy raz na taką skalę produkcja będzie zasilana energią z farmy wiatrowej. To najlepszy dowód na to, że przemysł wkracza na zieloną drogę i nie musi już być oparty na konwencjonalnych źródłach energii. Firmy mogą podejmować komercyjne przedsięwzięcia, które nie tylko spełniają cele biznesowe, ale również wspierają ochronę środowiska.

Kompania Piwowarska zakłada, że do końca 2020 roku osiągnie ok. 40% udziału energii elektrycznej wykorzystywanej przez browary ze źródeł odnawialnych, a do końca 2021 roku planuje przejść w 100% na OZE (Odnawialne Źródła Energii).

Więcej o strategii zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej można przeczytać na stronie: https://www.kp.pl/files/Kompania-Piwowarska-Raport-zrownowazonego-rozwoju-za-2018.pdf.

CSR Ekologia i środowisko Kompania Piwowarska odnawialne źródła energii energia odnawialna innogy farmy wiatrowe


Nazwa wydarzenia:
Podpisanie umowy typu PPA na zakup energii elektrycznej pochodzącej w 100% z OZE
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%
Kraje:
Polska
Nadawca:
Kompania Piwowarska SA; innogy





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek