Minivan roztrzaskuje się o kieliszek wina, kierowca ścigacza szybuje w górę po zderzeniu z kuflem piwa, maska samochodu nie wytrzymuje zderzenia z drinkiem „z parasolką”. Zdjęcia dokumentujące te zdarzenia, opatrzone zostały hasłem „Alcohol is stronger than you think” (Alkohol jest silniejszy niż myślisz). Te trzy kreacje przygotowała agencja Fischer Portugal na zlecenie portugalskiej organizacji Associaçao Salvador. Kampania zrealizowana została w marcu br. i ma na celu uzmysłowienie kierowcom, że faktyczną przyczyną wypadków drogowych nie jest fizyczne zderzenie dwóch pojazdów, tylko przecenianie własnych możliwości i nieświadomość wpływu, jaki na ludzką percepcję ma wypicie takiego drinka „z parasolką”. Zdjęcia stanowią przestrogę dla każdego, kto bagatelizuje skutki spożycia alkoholu na bezpieczeństwo jazdy samochodem.
Ilustrujące wypadki fotografie zaskakują. Zaburzona została konwencja wypadku samochodowego jako zderzenia dwóch pojazdów. Odwrócony został także schemat skutek – przyczyna. Zestawienie na równorzędnych pozycjach relatywnie niewielkich rozmiarów trunków z samochodami obrazuje niedocenianą siłę alkoholu. Na uwagę zasługuje także staranność i jakość wykonania. Z jednej strony kampania jest nowatorska i wymowna, łamie pewne utarte konwencje, z drugiej strony można polemizować, że jest jedynie lepszą formą straszenia i grożenia palcem.
M.Świejkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem