logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Thiago nie dożyje 18 lat
06.05.2011
Tematy: Kampanie, Brazylia, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym

Thiago nie dożyje 18 lat



Zaskakująca kampania! Ze zdjęcia stylizowanego na starą fotografię – kto nie pamięta tych przedziwnych kolorów dawnych zdjęć…? – niepewnie uśmiecha się małe dziecko. Ma jasną cerę, blond włosy i błękitne oczy. Może z powodzeniem zostać uznany za ślicznego chłopca. Z niewinnym obrazkiem nie współgra jednak umieszczona obok informacja „Thiago’s risk of being murdered is 2.6 times greater than other kids” („Ryzyko, że Thiago zostanie zamordowany jest 2.6 razy większe, niż w przypadku innych dzieci”).

Dalsza część historii budzi jeszcze większą grozę. Mały Thiago ma dużą szansę, żeby nie dożyć pełnoletniości, ale jeszcze o tym nie wie. Jest jednak świadomy tego, że ludzie postrzegają go inaczej niż pozostałe dzieci, traktując jak kogoś gorszego. Dlaczego? Ostatnie zdanie dostarcza zaskakującej odpowiedzi: „The answer is simple. He doesn’t have the same color skin as the child in this photo” (“Odpowiedź jest prosta. Ma inny kolor skóry niż dziecko na zdjęciu”).

Kampania została wykonana na zlecenie brazylijskiego oddziału UNICEFu. Kreacje, zaprojektowane przez agencję Ogilvy mają zwracać uwagę na problem nierównych warunków życiowych dzieci o różnym kolorze skóry, a także ich nierównego traktowania przez społeczeństwo.

Na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes kampania została nagrodzona Brązowym Lwem w kategorii Outdoor.
M. Czerwińska



Nazwa kampanii:
Thiago
Czas:
2011.5.1
Nadawca:
UNICEF
Media:
Billboardy
Wykonawca:
Ogilvy
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Thiago’s risk of being murdered is 2.6 times greater than other kids. Only Thiago doesn’t know this. And he has no idea that he might not make it to be 18 years old. He only knows that people look at him differently. They step aside and watch when he passes on the street. But, why is Thiago different? Why doesn’t he have the same rights of the other kids? The answer is simple. He doesn’t have the same color skin as the child in this photo.





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek