Thiago nie dożyje 18 lat
Zaskakująca kampania! Ze zdjęcia stylizowanego na starą fotografię – kto nie pamięta tych przedziwnych kolorów dawnych zdjęć…? – niepewnie uśmiecha się małe dziecko. Ma jasną cerę, blond włosy i błękitne oczy. Może z powodzeniem zostać uznany za ślicznego chłopca. Z niewinnym obrazkiem nie współgra jednak umieszczona obok informacja „Thiago’s risk of being murdered is 2.6 times greater than other kids” („Ryzyko, że Thiago zostanie zamordowany jest 2.6 razy większe, niż w przypadku innych dzieci”).
Dalsza część historii budzi jeszcze większą grozę. Mały Thiago ma dużą szansę, żeby nie dożyć pełnoletniości, ale jeszcze o tym nie wie. Jest jednak świadomy tego, że ludzie postrzegają go inaczej niż pozostałe dzieci, traktując jak kogoś gorszego. Dlaczego? Ostatnie zdanie dostarcza zaskakującej odpowiedzi: „The answer is simple. He doesn’t have the same color skin as the child in this photo” (“Odpowiedź jest prosta. Ma inny kolor skóry niż dziecko na zdjęciu”).
Kampania została wykonana na zlecenie brazylijskiego oddziału UNICEFu. Kreacje, zaprojektowane przez agencję Ogilvy mają zwracać uwagę na problem nierównych warunków życiowych dzieci o różnym kolorze skóry, a także ich nierównego traktowania przez społeczeństwo.
Na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes kampania została nagrodzona Brązowym Lwem w kategorii Outdoor.
M. Czerwińska
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz

