logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Rumunia, Edukacja
   ──────  06.08.2009

Test prostego siusiania



Siusiać trzeba prosto. W Rumunii podjęto próbę zmniejszenia liczby pijanych kierowców poprzez nalepki w pisuarach. Kierowcy-imprezowicze w sierpniu br. mogli samodzielnie przetestować, czy są gotowi do siadania za kierownicą i przekonać się o swojej obniżonej zdolności do prowadzenia samochodu.

W toaletach barów i klubów na ich klientów czekało wyzwanie w postaci naklejki przypominającej jezdnię, umieszczonej w pisuarze. Po wyjściu z takich lokali kierowcy nie są stanie prowadzić samochodu, a w ubikacji mieli okazję udowodnić sobie, czy strumieniem moczu potrafią „przejechać” prosto po właściwym pasie ruchu, i odnieść wynik do umiejętności rzeczywistego pokonania podobnej trasy.

„Czy potrafisz jechać prosto?”, „Kiedy pijesz, nie jedź!” głosiły hasła umieszczone w środku i nad pisuarami. Do stworzenia kampanii rumuńska policja zaangażowała agencję Mercury 360 z Bukaresztu, która pomysłowo potraktowała grupę odbiorców.

Twórcy kampanii postanowili znaleźć sposób na dotarcie ze swoim przesłaniem do wszystkich narażonych na jazdę po alkoholu mężczyzn, bez względu na ich status społeczny czy zawartość portfela. Słusznie założyli, że żaden mężczyzna nie opuści baru bez skorzystania z toalety, i właśnie tam zdecydowali się umieścić „ćwiczenie przypominające”. Nalepki zasiliły najpopularniejsze bary i kluby w centrum Bukaresztu, o liczbie klientów oszacowanej na 2000 dziennie.

Sposób, w jaki rumuńska policja próbuje uświadomić zagrożenia związane z jazdą po pijanemu, z pewnością przyciąga uwagę. Być może nie każdy korzystający z pisuaru zdecyduje się podjąć wyzwanie i poprowadzić swój strumień moczu wzdłuż jezdni. Można jednak założyć, że przekaz, dzięki swojej atrakcyjnej formie, zostanie szybko odczytany.
D.Lewandowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Pissing test
Czas:
2009.8.1 - 2009.8.15
Tematy:
Edukacja
Kraje:
Rumunia
Nadawca:
Policja
Media:
Ambient
Wykonawca:
Mercury 360
Adresaci:
Mężczyźni - klienci klubów i barów
Hasło kampani:
Czy potrafisz jechać prosto?





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek