logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Tęczowy toast
06.06.2010
Tematy: Kampanie, Kanada, Równouprawnienie i tolerancja

Tęczowy toast



Gdzie parady LGBT, tam integracja, a gdzie integracja, tam zapewne alkohol. Jeżeli przypadkiem dzieje się to w kanadyjskim stanie Ontario, wizyta w oddziale rządowej agencji LCBO (Liquor Control Board of Ontario) tęczowego turysty nie ominie. Instytucja ta ma od 1927 roku monopol na sprzedaż wysokoprocentowych alkoholi na terenie całego stanu. Jakkolwiek starać o klientów za bardzo się nie musi, to jednak bardzo chce uczestniczyć w życiu lokalnej społeczności, także tej gejowskiej.

Od 25 czerwca do 4 lipca odbywał się pod hasłem "You Belong" Toronto Pride Week – tygodniowy festiwal kultury LGBT kończący się wielką uliczną paradą. Specjalnie na tę okazję LCBO postanowiło pokazać swoje mniej biurokratyczne oblicze i w wydanym na tę okoliczność imprezowym przewodniku zamieścić ogłoszenie bezpośrednio adresowane do jej uczestników. Taki ukłon w stronę homoseksualnej mniejszości idealnie wpisuje się w kosmopolityczny charakter stolicy i wizję społecznej odpowiedzialności agencji. Nie bez znaczenia były też tęczowe portfele wypełnione równie barwnymi kanadyjskimi dolarami.

Efektem współpracy z agencją GJP Advertising & Design jest dość oryginalna i bardzo bezpośrednia reklama prasowa. Alkoholowa agencja wznosi uroczysty toast za wszystkich uczestników parady. Za miśków (brodacze w skórach) pijących piwa, za biseksualistów, którzy nie potrafią się zdecydować czy wolą Cabernet czy Chardonnay, za drag queens które, z elegancją popijają lagery. Pojawiają się kolejne gejowskie subkultury i charakterologiczne figury w połączeniu z alkoholem, który zdaniem LCBO najbardziej do nich pasuje. Reklama kończy się bezpośrednim zwrotem do czytelnika: "Ale najważniejsze – zdrowie za Ciebie! Za bycie sobą i za bycie z tego dumnym".

Warto przy okazji wypić za zdrowie copywriterów z GJP, twórców tej reklamy – copywriting kampanii jest zabawny, świeży, bardzo bezpośredni. Największą jednak zaletą tej kreacji jest wnikliwy insight. Kreatywni wykazali się znajomością gejowskiego środowiska, subkultur i „branżowego” slangu (np. 'lipstick lesbians’). Można przypuszczać, że takie oczko puszczone w kierunku homoseksualnej mniejszości spotka się z pozytywnym odbiorem grupy docelowej.

Kampania "Happy Pride" jest jednym z lepszych case’ów tzw. gayvertisingu, czyli reklam adresowanych do mniejszości seksualnych. Jest to gałąź branży reklamowej, która dopiero w Polsce raczkuje i jak na razie może budzić spore kontrowersje. Tegoroczna Euro Pride Warsaw 2010 ma szansę przyśpieszyć ten, na razie dość nieśmiały, trend wzrostowy.
M. Świejkowski



Nazwa kampanii:
Happy Pride
Czas:
2010.6.1 - 2010.7.4
Nadawca:
LCBO (Liquor Control Board of Ontario)
Media:
Prasa
Wykonawca:
GJP Advertising & Design
Adresaci:
środowisko LGBT, uczestnicy Toronto Pride Week
Hasło kampani:
Cheers (Na zdrowie!)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek