logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Dania, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Prawa człowieka
   ──────  06.02.2014

Teatr tańca na olimpiadę w Soczi

Your browser does not support the video tag.


Choć Igrzyska na całym świecie uznawane są za święto kibiców i sportowców, propagują ideę pokoju i jedności, spot tej kampanii daleki jest od innych entuzjastycznych reklam promujących zimowe zawody w Soczi. Ruch i aktywność fizyczna to główne domeny Igrzysk Olimpijskich, nic więc dziwnego, że elementy te pojawiły się także w kampanii ściśle związanej z rozpoczynającą się imprezą sportową, której tegorocznym gospodarzem jest Rosja.

Zamiast sportowców – tancerze, jednak równie atletycznie zbudowani, na scenie, w półmroku, okryci pyłem. Najpierw leżą nieruchomo, by za chwilę powstać i rozpocząć taniec, który momentami przypomina walkę, czy bezsilne miotanie się, taka też jest sama technika tańca współczesnego ukazana w kampanii, łączy w sobie fizyczność i emocje; ten szczególny rodzaj ekspresji sprawia, że ruch jest pozbawiony zasad i granic.

Scenę niemal wyjętą z teatru tańca dopełnia komunikat nadawcy kampanii, organizacji Amnesty International, która naświetla problem łamania prawa do wolności słowa, pokojowych zgromadzeń i zrzeszania się w Rosji. Jak wskazuje AI, Igrzyska w Soczi 2014 obnażają przypadki naruszania praw człowieka, a także brak fundamentalnych praw do wolności w samym państwie-gospodarzu zawodów. Nadawca podkreśla także, iż władze Federacji Rosyjskiej powinny działać zgodnie z duchem olimpijskim, a więc szerząc ideały jedności i równości, w tym przestrzegając przepisów Karty Olimpijskiej o zakazie jakiejkolwiek dyskryminacji. Jak przypomina AI, wartości te stoją jednak w opozycji do wprowadzonego niedawno w Rosji prawa, które zakazuje "propagowania stosunków seksualnych innych niż tradycyjne" wśród nieletnich, i które, w efekcie, godzi w społeczności LGBTI oraz osoby i organizacje je wspierające.

Celem kampanii jest zachęcenie opinii publicznej do walki o godność i wolność Rosjan poprzez podpisywanie petycji na stronie organizacji.

Kampania, której realizacją zajęła się duńska agencja Karmafilm.dk z powodzeniem wykorzystuje symbolikę ognia, nie tylko kojarzonego z płomieniem przekazywanym w sztafecie olimpijskiej, ale także tego, który od lat widoczny jest w logo Amnesty International. Świeca owinięta drutem kolczastym symbolizuje opresję, ale jednocześnie nadzieję, odnosi się do działań organizacji, która niesie pomoc nawet w najdalszych częściach świata, gdzie łamane są prawa człowieka.

Ewa Zasada


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Ignite the Flame of Human Rights
Czas:
2014.1.23
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Prawa człowieka
Kraje:
Dania
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Karmafilm.dk
Adresaci:
Osoby zainteresowane sportami zimowymi, zainteresowane problematyką praw człowieka





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek