Tarcza antyrakowa
Jak zachęcić mężczyzn do badań kontrolnych pod kątem raka jądra? Jak w ogóle przykuć ich uwagę odnośnie profilaktyki prozdrowotnej, skoro panowie – zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej – nie chorują, nie płaczą i generalnie nie cierpią, dopóki nie jest już za późno.
Racing Club de Avellaneda, jeden z najważniejszych klubów piłkarskich w Argentynie, wziął udział w kapitalnej kampanii zwiększającej świadomość w tym zakresie. Punkt wyjścia był prosty: przez cztery tygodnie charakterystyczne logo klubu, składające się z trzech belek, było modyfikowane przez grafików – analogicznie do zmian nowotworowych zachodzących w objętym nowotworem jądrze. Przekształcenia były na tyle niewielkie, że początkowo nikt ich nie zauważał, choć „nowe” logo było powszechnie prezentowane: w mediach społecznościowych, na zdjęciach profilowych oraz w prasie na całym świecie. Przyszedł jednak moment, gdy pierwsza osoba podniosła alarm. Twórcy kampanii nie zareagowali, przeciwnie, poddawali logo klubu kolejnym modyfikacjom, podsycając tym samym zainteresowanie kibiców i pozwalając snuć najróżniejsze teorie na ten temat.
Finał akcji nastąpił po czterech tygodniach, kiedy Juan Ramón Fleita, legendarny piłkarz argentyński a zarazem ambasador kampanii (Fleita w przeszłości chorował na raka jądra) wyjawił jej zamysł. Pełny zapis kampanii można obejrzeć na załączonym filmie:
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…
-
17.03.2025
Dokument „Przechwycone” na ekranach polskich kin
-
16.03.2025
Czy spłacamy swoje długi?
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom