Tarcza antyrakowa
Jak zachęcić mężczyzn do badań kontrolnych pod kątem raka jądra? Jak w ogóle przykuć ich uwagę odnośnie profilaktyki prozdrowotnej, skoro panowie – zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej – nie chorują, nie płaczą i generalnie nie cierpią, dopóki nie jest już za późno.
Racing Club de Avellaneda, jeden z najważniejszych klubów piłkarskich w Argentynie, wziął udział w kapitalnej kampanii zwiększającej świadomość w tym zakresie. Punkt wyjścia był prosty: przez cztery tygodnie charakterystyczne logo klubu, składające się z trzech belek, było modyfikowane przez grafików – analogicznie do zmian nowotworowych zachodzących w objętym nowotworem jądrze. Przekształcenia były na tyle niewielkie, że początkowo nikt ich nie zauważał, choć „nowe” logo było powszechnie prezentowane: w mediach społecznościowych, na zdjęciach profilowych oraz w prasie na całym świecie. Przyszedł jednak moment, gdy pierwsza osoba podniosła alarm. Twórcy kampanii nie zareagowali, przeciwnie, poddawali logo klubu kolejnym modyfikacjom, podsycając tym samym zainteresowanie kibiców i pozwalając snuć najróżniejsze teorie na ten temat.
Finał akcji nastąpił po czterech tygodniach, kiedy Juan Ramón Fleita, legendarny piłkarz argentyński a zarazem ambasador kampanii (Fleita w przeszłości chorował na raka jądra) wyjawił jej zamysł. Pełny zapis kampanii można obejrzeć na załączonym filmie:
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie