Tabletki przeciwbólowe, których zakup uśmierza cierpienia innych osób, robią w Hiszpanii furorę. Należą do 10 najlepiej sprzedających się w tym kraju farmaceutyków.
Miętowe pastylki, porcjowane po 6 sztuk w pudełku, sprzedawane są po 1 Euro w hiszpańskich aptekach. Na ich opakowaniu widnieje nazwa „Pastillas contra el dolor ajeno” (Tabletki na ból innych ludzi). Dochód z ich sprzedaży jest przekazywany na leczenie osób cierpiących na tzw. zapomniane choroby: AIDS, czarną febrę, chorobę Chagasa, gruźlicę, śpiączkę afrykańską i malarię. Nadawcą kampanii jest hiszpański oddział organizacji Lekarze bez Granic.
Twórcom kampanii udało się wylansować modę na kupowanie charytatywnych tabletek. W promocję tego produktu zaangażowała się hiszpańska telewizja, osobistości ze świata kultury (m. in. Javier Bardem i nieżyjący już dziś reżyser Luis García Berlanga), znani sportowcy, użytkownicy internetu, portali społecznościowych, blogerzy. Sukces kampanii przypieczętował przyjemny smak miętowych pigułek i ich estetyczne opakowanie. Ze względu na swoje walory wygrywają z wszystkimi tego typu produktami sprzedawanymi w hiszpańskich aptekach.
Po trzech miesiącach trwania kampanii w hiszpańskich aptekach sprzedało się ponad 3 miliony opakowań „Pastillas contra el dolor ajeno”. W grudniu 2011 r. strona internetowa kampanii miała na swoim koncie ponad pół miliona wizyt i tyle samo wejść. Do końca 2011 r. dochód ze sprzedaży pastylek wyniósł niemal 3 miliony Euro.
Kampania „Pills Against The Pain of Others” przyniosła agencji Germinal Comunicación prestiżową nagrodę „Platynowe Słońce” na festiwalu reklamy El Sol w San Sebastian w maju 2011 r.
M. Dembińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
26.04.2024
CelebryKłamstwa
-
25.04.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę