logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Walka z przemocą
   ──────  06.11.2005

Sztuczki Sally



6 grudnia 1989 roku na uniwersytecie w Montrealu mężczyzna w akcie nienawiści zamordował 14 kobiet. Wydarzenia tej skali szokują społeczeństwa i mobilizują do działania. To zaowocowało długofalową debatą społeczną w Kanadzie, a także kampanią przeciwko przemocy wobec kobiet, która rozprzestrzeniła się na cały świat.

Womankind Worldwide to międzynarodowa organizacja biorąca udział w ogólnoświatowej kampanii "White Ribbon". Prowadzona w ponad 55 krajach na świecie kampania białej wstążki ma na celu walkę z przemocą wobec kobiet. Co ciekawe, kampania organizowana jest przez mężczyzn i do nich głównie skierowana. Jej historia rozpoczęła się dwa lata po masakrze w Montrealu, gdy grupa mężczyzn postanowiła podjąć debatę na temat problemu przemocy wobec kobiet. Biała Wstążka ma symbolizować zobowiązanie noszącego ją mężczyzny, że nigdy nie będzie stosować, akceptować lub milczeć na temat przemocy wobec kobiet.

Brytyjski oddział Womankind Worldwide w 2005 roku prowadził kampanię opartą o reklamę z fotografią kobiety, której twarz jest posiniaczona, pełna blizn i zadrapań. Przy wszystkich okaleczeniach widnieją informacje, w jaki sposób kobieta próbuje je zatuszować, np. "Zawsze noszę grzywkę, żebym mogła ukryć zadrapania i blizny na czole, po tym, jak skopał mnie mąż" lub "Pęknięte usta smaruję wazeliną, aby zasklepić ranę. Następnie pędzelkiem nakładam szminkę, bo tak mniej boli." Plakat opatrzony jest nagłówkiem "Makeover tips by Sally Chapman – florist" (Makijażowe sztuczki Sally Chapman – florystki).

Na drugiej reklamie pokazano "Typową ofiarę przemocy domowej", której wizerunek składał się z fragmentów zdjęć najróżniejszych kobiet: starych, młodych, białych, czarnych, bogatych, biednych, blondynek, brunetek i rudych. "Wszystkie kobiety są zagrożone przemocą ze strony mężczyzn" i jak widać – nie istnieje "typowa ofiara przemocy".

Podczas gdy kampanie Białej Wstążki mają zniechęcić mężczyzn do stosowania przemocy, to kobiety zachęcają do okazania wsparcia tym, których dotyka przemoc.

25 listopada obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Walki z Przemocą Wobec Kobiet.

M.Nowak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Join the White Ribbon Campaign
Czas:
2005.11.1 - 2005.11.25
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Womankind Worldwide
Media:
Prasa
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby dorosłe, głównie mężczyźni





polecamy ─── 24.01.2022

Znak – pełnosprawni


Na całym świecie osoby niepełnosprawne ruchowo są w życiu publicznym reprezentowane przez jedną ikonę – osobę siedzącą na...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 25.04.2022

    Niemy krzyk


  • 21.04.2022

    Z tylnego siedzenia


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek