Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom – kampania #MnieToDotyczy w warszawskim metrze
10 września obchodziliśmy Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom. Tego dnia na stacjach i w wagonach warszawskiego metra można było przez całą dobę oglądać spot, który powstał w ramach niezależnej kampanii społecznej #MnieToDotyczy.
Według statystyk Komendy Głównej Policji, tylko w 2019 roku prób samobójczych dokonało 2177 osób w wieku 7-24 lat. To o 304 osób więcej niż 2 lata wcześniej. Natomiast od 2010 roku liczba prób samobójczych w grupie 7-24 lat wzrosła o 162%.
Jak twierdzą eksperci, większość samobójstw poprzedzają podobne zachowania i objawy. Są to najczęściej poczucie osamotnienia, odrzucenia, bezradności, a na dalszym etapie lęk, agresja i izolacja od innych ludzi – mówi Karolina Roztocka, inicjatorka kampanii #MnieToDotyczy. – Na koniec przychodzi fantazjowanie o samobójstwie, które w skrajnych przypadkach zamienia się w rzeczywistość. Tych objawów nie da się nie zauważyć. W tym sensie problem samobójstw dotyczy nas wszystkich, także mnie i ciebie.
Kampania społeczna #MnieToDotyczy ma na celu zwrócenie uwagi na problem rosnącej liczby prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży oraz uświadomienie, że każdy z nas może przyczynić się do zmniejszenia plagi samobójstw. W projekcie wzięli udział popularni youtuberzy, instagramerzy, aktorzy i wokaliści: Alan Andersz, Jan Dąbrowski (JDabrowsky), Maria Jeleniewska, Oliwia Kreja (CookieMint), Emilia Królikowska (EmiFlesh), Filip Lato, Karol Osentowski, Aleksandra Pawlik (Alex Mandostyle), Sylwia Przybysz i Justyna Suchanek (Sukanek).
W ramach kampanii powstał spot, zwracający uwagę na najczęstsze myśli samobójcze i symptomy pogarszającego się stanu psychicznego. Spot zawiera apel do widzów, aby nie lekceważyli niepokojących sygnałów u osób ze swojego otoczenia:
Kampania #MnieToDotyczy wystartowała w marcu bieżącego roku i toczy się w mediach społecznościowych, na profilach uczestników na platformach YouTube, Tik Tok i Instagram. Oprócz spotu powstały także infografiki, które może udostępniać każda osoba posiadająca profile w mediach społecznościowych.
Specjalna odsłona kampanii w warszawskim metrze, związana ze Światowym Dniem Zapobiegania Samobójstwom, odbyła się dzięki wsparciu firmy Ströer. Za produkcję spotu odpowiadał Maciek Lipiński M. L. Filmz.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów