logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Komunikacja w rodzinie, Walka z przemocą
   ──────  23.06.2009

Świat w ciemnościach

Your browser does not support the video tag.


61% Polaków dopuszcza stosowanie kar fizycznych wobec dzieci, 69% rodziców wymienia klapsy jako karę wobec dzieci, którą stosują najczęściej, a 50% Polaków popiera wprowadzenie prawnego zakazu stosowania wszelkich kar fizycznych wobec dzieci. Blisko 90% zwolenników zakazu uważa, że powinien on dotyczyć bicia ręką lub przedmiotami, a tylko 34% popiera zakaz klapsów. Tak wynika z badań Millward Brown SMG/KRC, przeprowadzonych pro bono na potrzeby kampanii „Dzieciństwo bez przemocy” w 2008 roku.

23 czerwca ruszył drugi jej etap – jej celem jest przeciwdziałanie stosowaniu kar fizycznych wobec dzieci. Organizatorami akcji pod hasłem „Bite dzieci widzą świat inaczej” jest Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Fundacja Dzieci Niczyje. Partnerem kampanii jest Pogotowie dla Ofiar Przemocy Niebieska Linia IPZ, a patronuje jej PARPA, która 8 lat temu zainicjowała pierwszy etap „Dzieciństwa bez przemocy”.

Głównym celem tego etapu kampanii jest uświadomienie negatywnych konsekwencji bicia dzieci oraz promowanie metod wychowawczych alternatywnych do kar fizycznych. Adresatami działań prowadzonych w ramach „Dzieciństwa bez przemocy” są rodzice oraz profesjonaliści, którzy mogą podejmować działania edukacyjne prowadzące do wyeliminowania kar fizycznych w rodzinie.

Kampania „Dzieciństwo bez przemocy” towarzyszy procesowi nowelizacji polskiego prawa wprowadzającej zakaz stosowania wszelkich form kar fizycznych wobec dzieci. Organizatorzy, partnerzy, patroni i ambasadorzy kampanii sprzeciwiają się fizycznemu karaniu dzieci. Stanowisko to bazuje na wiedzy dotyczącej wpływu tego rodzaju kar na dzieci oraz poszanowaniu praw człowieka zapisanych w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka oraz Konwencji ONZ o Prawach Dziecka.

W ramach kampanii medialnej do końca lipca 2009 roku w telewizji, radiu i prasie pojawią się przygotowane przez agencję McCann Erickson przekazy adresowane do rodziców. Ponadto do końca 2009 r. organizacje i instytucje z całej Polski – ambasadorzy kampanii – realizować będą lokalne działania skierowane do rodziców. Trafią do nich wysokonakładowe materiały edukacyjne promujące wychowanie bez bicia oraz oferta szkoleń i wsparcia.

Rejestracja ambasadorów oraz informacje o kampanii dostępne są na stronie internetowej www.dziecinstwobezprzemocy.pl, stworzonej przez 3e Software House & Interactive Agency przy współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje. Serwis zawiera informacje dotyczące wychowywania dzieci bez bicia – przeznaczone dla rodziców i profesjonalistów, a ambasadorzy kampanii mają tu dostęp do propozycji lokalnych działań oraz scenariuszy zajęć edukacyjnych promujących wychowanie bez przemocy. Portal prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Dzieciństwo bez przemocy
Czas:
2009.6.23 - 2009.7.31
Tematy:
Komunikacja w rodzinie, Walka z przemocą
Kraje:
Polska
Nadawca:
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Fundacja Dzieci Niczyje
Media:
Telewizja, radio, prasa, internet, publikacje
Wykonawca:
McCann Erickson
Adresaci:
Rodzice, profesjonaliści (pedagodzy, ustawodawcy)
Hasło kampani:
Bite dzieci widzą świat inaczej





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek