logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  21.03.2016

Sokrates wybiera kurę



Sokrates, Arystoteles i inni filozofowie pytają "jajko czy kura?" i od razu wskazują: "ten wybór to żadna filozofia, kura i jej dobro". 

Organizacja CIWF Polska przygotowała kampanię wielkanocną z wizerunkami starożytnych filozofów (na zdjęciach pojawiają się Arystoteles, Sokrates, Epikur, Pitagoras i Platon), którzy powracają z filozoficznym pytaniem o jajko i kurę, ale zadawanym tym razem współczesnym konsumentom. Organizacja od razu jednak odpowiada, że już przeprowadziła badania i zastanowiła się nad odpowiedzią, a najlepszy możliwy wybór to kura spacerująca po trawie. 

Nasza organizacja istnieje od 50 lat i została założona właśnie przez hodowcę kur jeszcze w latach 60-ych. Zapoczątkowaliśmy pierwsze kampanie na świecie, które były wymierzone przeciwko klatkowej hodowli kur. Celem CIWF jest zlikwidowanie takiego intensywnego chowu zwierząt i doprowadzanie do zmiany systemu, w którym nie będzie to już możliwe. Dzięki naszym kampaniom udało się doprowadzić do przełomowej zmiany prawnej i zakazu klatek bateryjnych w całej Unii Europejskiej, ale nie poprzestajemy na tym. Uważamy, że hodowanie zwierząt w klatkach, bez dostępu do światła i wybiegu, nie jest po prostu naturalne, ale przede wszystkim – jest bardzo okrutne dla zwierząt – powiedziała Małgorzata Szadkowska z organizacji CIWF Polska.

Na stronie www.ciwf.pl/niekupuj3 fundacja umieściła materiały ze śledztwa, które przeprowadziła na kurzych fermach w Polsce. Widać na nich, w jakich warunkach trzyma się kury w systemie klatkowym. Tak hodowane znoszą jajka, które oznaczane są numerem 3. To najbardziej intensywny system – stłoczone kury nigdy (tj. przez około 1,5 roku) nie wychodzą z ciasnych klatek umieszczonych jedna obok drugiej w metalowych hangarach. Powierzchnia, jaka przypada tam na jedno zwierzę, to niewiele więcej niż karta A4. Światło, pasza i woda w takich miejscach są całkowicie zautomatyzowane. Tak, według organizacji, hoduje się w Polsce niemal 90% kur (rocznie 30 milionów). Zwierzęta zamknięte w klatkach nie mają możliwości swobodnego poruszania się i wyrażania swoich naturalnych zachowań, takich jak szukanie pożywienia czy kąpiele w piasku, które pozwalają kurom utrzymać czystość piór. Ponadto, przebywając ze sobą na zbyt małej przestrzeni, reagują agresywnie i ranią siebie nawzajem oraz wydziobują sobie pióra.

CIWF Polska radzi, by unikać jajek oznaczonych numerem 3 i wybierać te z wolnego wybiegu (numery 1 oraz 0). Organizacja przeanalizowała ponad 200 badań porównujących wartości odżywcze jajek oznaczonych numerem 3 (klatki) z 0 i 1 (tzw. wolny wybieg). Według raportu jajka pochodzące z wolnego wybiegu generalnie zawierają większą ilość kwasów omega-3 oraz bardziej korzystny stosunek kwasów omega-6 do omega-3 w porównaniu z jajami klatkowymi. Niektóre z jaj z wolnego wybiegu dodatkowo okazały się szczególnie bogatym źródłem długołańcuchowych kwasów tłuszczowych omega-3, w tym DHA. W raporcie wykazano także, że jaja pochodzące od kur przebywających na trawie często zawierały więcej antyoksydantów (witamina E, beta-karoten i luteina) niż jaja klatkowe. 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Jajko czy kura?
Czas:
2016.3.17
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
CIWF Polska
Media:
Internet, pocztówki, plakaty
Adresaci:
Konsumenci, osoby kupujące jajka
Hasło kampani:
Jajko czy kura? To żadna filozofia, kura i jej dobro





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.09.2023

    #LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 14.09.2023

    Najlepsze czasy dla potworów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek