logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Izrael, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna
   ──────  06.09.2009

Śmietnik z najwyższą rekomendacją kulinarną



Nie tylko smakosze w rubrykach kulinarnych mogą ocenić i zrecenzować restauracje. Również bezdomnym dano szansę wyrazić swoja opinię, a dokładniej – skomentować zawartość miejskich kubłów, w których codziennie poszukują jedzenia.

Co jedzą ludzie na ulicy? Oto jedna z tysiąca podobnych „recenzji” jakie umieszczono na śmietnikach w Tel-Avivie: „Mimo perfekcyjnej lokalizacji, tuż obok kilku restauracji, byłem dość rozczarowany. Resztki warzyw okazały się kiepskie, a porcje bardzo małe. Spędziłem 15 minut kopiąc i przerzucając puste kartony zanim wreszcie znalazłem trochę prawdziwego jedzenia. Będę się jednak trzymał kubła przy ul. Hertzel 26. Ocena: niejadalne.”

Bieda jest zjawiskiem wszechobecnym – również i w Izraelu części społeczeństwa w miejsce obiadu w restauracji czy domowego posiłku pozostaje poszukiwanie jedzenia w śmietniku. O tej przykrej sytuacji, we wrześniu br., za pomocą dużych nalepek zawierających opinie o swojej zawartości przypominały miejskie śmietniki. Recenzja, treścią przypominająca typowy komentarz i ocenę restauracji przez konesera rodem z kolorowego magazynu, stworzona jest z perspektywy głodnego, który zmuszony był do stołowania się w konkretnym kuble i zdecydował się podzielić refleksjami po swoim posiłku.

Śmietnikowe recenzje w Tel Avivie umieszczono w ramach kampanii prowadzonej przez Jewish Assistance & Relief Fund – pozarządową organizację działającą na rzecz ubogich, skupioną przed wszystkim na dostarczaniu leków i pożywienia.

Jej celem było pobudzenie do refleksji i skonfrontowanie z obcą rzeczywistością, będącą codziennością dla bezdomnych. To także wizerunkowy zabieg mający zwrócić uwagę na działalność JAR i na przesłanie „Zbyt wielu ludzi je na ulicy”.

Ironiczna, ale dobitna forma przekazu nie jest zupełnie nowatorska. Wykorzystanie pojemnika na śmieci aby zwrócić uwagę na problem głodujących i bezdomnych miało miejsce już m.in w świątecznej kampanii schroniska dla bezdomnych Vitae w Lizbonie oraz kampanii Czerwonego Krzyża w Emiratach Arabskich.
D.Lewandowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Trash-can review
Czas:
2009.9.1 - 2009.9.15
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Pomoc społeczna
Kraje:
Izrael
Nadawca:
Jewish Assistance & Relief Fund
Media:
Ambient
Wykonawca:
Shalmor Avnon Amichay/Y&R Interactive (Tel Aviv)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, mieszkańcy Tel-Avivu
Hasło kampani:
Too many people eat on the street (Zbyt wielu ludzi je na ulicy)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 09.08.2022

    Roboty Automower uczciły 10 urodziny marsjańskiego łazika Curiosity


  • 03.08.2022

    delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 22.07.2022

    Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy!


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek