logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Szwajcaria, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  19.11.2011

Śmiesznie czy strasznie?

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Skutki ekscesów alkoholowych bywają żałosne. Pięć żartobliwych spotów zrealizowanych przez agencję Gestalt ostrzega młodych ludzi przed pijaństwem i otwiera debatę na temat granic tolerancji dla picia alkoholu w Szwajcarii.

Filmy zrealizowane w ramach kampanii „Ich spreche über Alkohol” (Mówię o alkoholu) opowiadają o kłopotach młodych ludzi, którzy przeholowali z trunkami wysokoprocentowymi. W jednym ze spotów kompletnie pijany chłopak próbuje trafić kluczykiem do zamka swojego samochodu. Niedoszłego sprawcę wypadku ratuje przypadkowy przechodzeń – wyrzucając kluczyki do rzeki. Bohaterka innej historii budzi się po imprezie alkoholowej ubrana w policyjną czapkę. Nieświadoma swych nocnych ekscesów, otwiera drzwi szukającym ją policjantom – z dowodem winy na głowie. Kolejny film ukazuje młodego mężczyznę przemykającego ze wstydem przez miasto z wielkim siniakiem na czole. Nabił go sobie, próbując po pijanemu otworzyć drzwi do mieszkania. Tematem innego spotu nierozpakowana prezerwatywa, której zamroczony alkoholem chłopak nie był w stanie wykorzystać tego wieczoru.

Adresatami kampanii i jej bohaterami są młodzi ludzie. To właśnie oni padają ofiarą „terroru” przyjemności – mody na nielimitowane korzystanie z używek. Autorzy kampanii kierują do nich ostrzeżenie: nierozważne, niekontrolowane czerpanie z akceptowanych społecznie „niewinnych uciech życia” może prowadzić do problemów, na które brak już publicznego przyzwolenia. Koszty pijaństwa są wysokie. Listę jego przykrych skutków można ciągnąć długo, począwszy od nieudanych relacji z ludźmi, a skończywszy na wypadkach drogowych i przestępstwach.  

Inicjatorem kampanii jest Federalne Biuro Zdrowia Publicznego w Szwajcarii. Założony przez nie portal je-parle-d-alcool.ch pełni rolę forum dyskusyjnego i centrum informacji na temat alkoholizmu. Kampania ruszyła w połowie listopada 2011 roku. 
Magdalena Dębińska 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Ich spreche über Alkohol
Czas:
2011.11.14 - 2011.11.30
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Szwajcaria
Nadawca:
Federalne Biuro Zdrowia Publicznego
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Gestalt (Switzerland)
Adresaci:
Osoby pijące alkohol, młodzież, opinia publiczna
Hasło kampani:
Ich spreche über Alkohol! (Mówię o alkoholu!)





polecamy ─── 24.01.2022

Znak – pełnosprawni


Na całym świecie osoby niepełnosprawne ruchowo są w życiu publicznym reprezentowane przez jedną ikonę – osobę siedzącą na...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 25.04.2022

    Niemy krzyk


  • 21.04.2022

    Z tylnego siedzenia


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek