logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  16.06.2014

Słowa wyryte na ludzkim ciele



Oparzenia i blizny na twarzach i ciałach kobiet, mężczyzn oraz dzieci przedstawionych w tej akcji ukazane są w tak realistyczny sposób, iż odbiorca może niemal odczuć ból i cierpienie modela przedstawionego na jednym z plakatów. O sile komunikatu stanowi nie tylko kunszt autora akcji, artysty fotografa Richarda Johnsona, ale także słowa, które pojawiają się w kreacji. Słowa, które krzywdzą tak samo jak ostrze noża i zostawiają brutalny ślad w psychice wielu niewidzialnych ofiar.

Celem akcji „Deepest scars” („Najgłębsze rany”), która stanowi część projektu The Weapon of Choice, jest podkreślenie siły słów oraz przemocy werbalnej; choć obelgi nie zostawiają śladu, tak jak ma to miejsce w przypadku przemocy fizycznej czy seksualnej, odbijają się na psychice ofiar w równie bolesny sposób, często ich skutki są długotrwałe oraz w znaczący sposób wpływają na życie i relacje osób prześladowanych i poniżanych.

Seria zdjęć wykonanych przez Richarda Johnsona, fotografa, który sam był ofiarą przemocy słownej, ukazują wyzwiska takie jak „trash” (śmieć), „stupid” (głupi), „nigger” (czarnuch), „worthless” (bezużyteczny), czy „mistake” (pomyłka) przedstawione w formie blizn i oparzeń, które szpecą skórę modeli. Rany te symbolizują ból i krzywdę, którą mogą wyrządzić słowa, nawet gdy te nie zostawiają namacalnych śladów na ciele swych ofiar.

Akcja przypomina o sile i znaczeniu słów, które mogą nie tylko inspirować i zmieniać świat, ale także, wypowiadane w afekcie, przyczyniać się do zła i krzywdy ludzkiej; mogą nawet być najbardziej niszczącą formą znęcania się i przemocy, pomimo, ze rany, która pozostawiają są niewidoczne dla oczu, jednak jak podkreśla tytuł akcji, z pewnością są najgłębsze.

Ewa Zasada

 

Nazwa projektu: Deepest scars

Zasięg: Stany Zjednoczone

Autorka: Richard Johnson

Data: 05/2014 – 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek