Szwajcarska kampania „Agir contre le racisme et l’antisémitisme” (Razem przeciwko rasizmowi i antysemizmowi), organizacji Stiftung gegen Rassismus und Antisemitismus (Fundacji przeciw rasizmowi i antysemizmowi) rozpoczęła się 6 października 2003 roku. Zabawne i przerysowane plakaty, na podstawie funkcjonujących stereotypów i rasistowskich dowcipów, ale juz z „normalnymi” odpowiedziami (np. Skąd Albańczycy z Kosova mają radia samochodowe? – Kupują je. Jak wszyscy; Jak Żydzi zarabiają pieniądze? – Pracując. Jak wszyscy), pokazują sześciu przedstawicieli różnych mniejszości narodowych – Albańczyka, Tajkę, Żyda, Turczynkę, Murzyna i Hindusa. Akcja miała na celu przekonać odbiorców, głównie „milczącą większość”, czyli osoby, które nie opowiadają dyskryminujących dowcipów, ale chętnie się z nich śmieją, że uprzedzenia są krzywdzące i bezsensowne.
„W końcu kto toleruje rasizm i antysemityzm zamiast coś przeciwko przedsięwziąć, staje się moralnie współwinny” – tłumaczył przesłanie kampanii prezes fundacji, Sigi Feigel.
Kampanię reklamową (6 plakatów i 3 spoty tv) wykonała agencja Wirz Werbung AG.
K. Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?