logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Siemens i m.st. Warszawa otwierają centrum pobytu dla uchodźców z Ukrainy
12.07.2022
Tematy: Wydarzenia, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Obronność i bezpieczeństwo

Siemens i m.st. Warszawa otwierają centrum pobytu dla uchodźców z Ukrainy



Siemens przeznaczył część powierzchni biurowej swojej warszawskiej siedziby na centrum pobytu długoterminowego dla osób z Ukrainy. Firma na zasadzie użyczenia przekazała przestrzeń m.st. Warszawa, a operatorem miejsca będzie Biuro Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu Miasta.

Część kampusu Siemensa przy ul. Żupniczej w Warszawie została przekształcona w centrum długoterminowego pobytu dla uchodźców z Ukrainy. Finalizacją zainicjowanego w marcu projektu jest podpisanie z m.st. Warszawa umów użyczenia powierzchni i darowizny wyposażenia. Na jej podstawie podległe miastu jednostki przejmują obowiązki związane z prowadzeniem centrum oraz opieką nad uchodźcami, którzy już niedługo zamieszkają przy Żupniczej.

W sytuacji wojny i kryzysu humanitarnego jedną z pilniejszych potrzeb jest zapewnienie schronienia osobom uciekającym przed działaniami wojennymi – mówi Maciej Zieliński, CEO Siemens Polska. – Z uwagi na ograniczenia lokalowe w Warszawie, nadal obserwujemy duże zapotrzebowanie na odpowiednie miejsca długoterminowego pobytu dla uchodźców z Ukrainy. Mając takie możliwości, zdecydowaliśmy się przekształcić część naszych biur i zaoferować około 160 osobom możliwość zamieszkania na terenie kampusu Siemensa w Warszawie. Nie tylko zaadaptowaliśmy istniejące pokoje na mieszkania dla uchodźców, ale wybudowaliśmy także łazienki, a w części pomieszczeń urządziliśmy pokoje do pracy, nauki i wypoczynku.

Z kompleksu biurowego Siemensa została wydzielona przestrzeń o łącznej powierzchni ok. 2600 mkw, podzielona na odrębne pokoje, które zapewnią prywatność poszczególnym rodzinom. Przedstawiciele operatora, warszawskiego Biura Pomocy i Projektów Społecznych, podkreślają, że centrum pobytowe Siemensa ma także pomóc obywatelom Ukrainy w usamodzielnianiu się. W tym celu przygotowano rozbudowany program integracyjny.

Centrum przy ul. Żupniczej nie będzie funkcjonować wyłącznie jako schronienie dla osób uciekających przed wojną – dodaje Tomasz Pactwa, dyrektor Biura Pomocy i Projektów Społecznych m.st. Warszawa. – Razem z organizacjami międzynarodowymi takimi jak International Organization for Migration (IOM), International Rescue Committee (IRC), UNICEF, Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM) oraz siłami Urzędu Pracy będziemy oferować wsparcie w znalezieniu pracy, opiekę nad dziećmi czy pomoc psychologiczną, a także realizować szkolenia językowe dla dorosłych.

Do dyspozycji nowych mieszkańców oddany zostanie także plac zabaw dla dzieci. Pierwsi uchodźcy wprowadzą się do centrum już w tym tygodniu.

uchodźcy Miasto Stołeczne Warszawa Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie wojna Ukraina Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji obronność i bezpieczeństwo pomoc humanitarna osoby w kryzysie uchodźczym Siemens


Nazwa wydarzenia:
Siemens i m.st. Warszawa otwierają centrum pobytu dla uchodźców z Ukrainy
Czas:
2022.7.12
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Polska
Nadawca:
Siemens, Miasto Stołeczne Warszawa





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek