logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Konsumpcjonizm i konsumenci, Równouprawnienie i tolerancja
   ──────  06.12.2011

Seks-zabawki dla dzieci



Miecz, rewolwer, kapelusz kowboja i różowy odkurzacz mogą się niektórym erotycznie kojarzyć… Belgijska organizacja feministyczna ruszyła w grudniu 2011 r. z kampanią wymierzoną w seksistowskich Świętych Mikołajów.

Kreacje kampanii to cztery fotografie „chłopięcych” i „dziewczęcych” zabawek. Ich dobór nie jest przypadkowy. Falliczny kształt broni i burdelowe kolory odkurzacza tworzą wyraźny podtekst erotyczny. Przedmiotom towarzyszy hasło „Nie jestem seks-zabawką”.

Autorem kampanii jest Osez le Feminisme Belgique, belgijska organizacja działająca na rzecz równouprawnienia płci i walki z seksizmem w życiu publicznym. Jej celem jest uświadomienie społeczeństwu, że czas świątecznych zakupów to również okres nasilonej propagandy seksistowskiej i genderowego programowania dzieci. Przekaz kampanii nie pozostawia złudzeń: dziecięce zabawki służą replikowaniu patriarchalnego modelu społecznego i opresyjnej edukacji seksualnej. Produkowane dla dzieci gadżety i akcesoria zakłócają indywidualny rozwój dziewczynek i chłopców, wtłaczając ich w schematyczne, kulturowo usankcjonowane role kobiety i mężczyzny. Już sam podział na zabawki dziewczęce i chłopięce jest manipulacją. Chłopcom proponuje się zabawki kreatywne (klocki, zestawy do majsterkowania), maszyny i samochody oraz przedmioty kojarzące się z walką, sprawnością fizyczną i przygodami (broń, kapelusz kowboja, maski filmowych bohaterów). Dziewczynkom pozostawia się wybór pomiędzy lalkami, imitacjami przedmiotów gospodarstwa domowego, ozdobami i zestawami do makijażu. Jest jasne, że w przyszłości, jako dorosłe kobiety będą musiały przyjąć rolę matki, gospodyni domowej i ozdoby mężczyzny.

Domniemanym autorem słów „Nie jestem seks-zabawką” może być zarówno eksponowany przedmiot, jak i docelowy użytkownik tego przedmiotu – dziecko. Twórcy kampanii ostrzegają – producenci zabawek i właściciele sklepów traktują dzieci instrumentalnie. Chcąc wyrobić w nich pożądane postawy konsumenckie, urabiają je jak plastelinę, narzucając jednocześnie ograniczające role społeczne.

Kampania skierowana jest zarówno do producentów jak i do rodziców. Organizacja Osez le Feminisme Belgique daje tym ostatnim do zrozumienia, że nie muszą poddawać się seksistowskiej propagandzie i genderowym stereotypom. Mogą dać swym dzieciom szansę wolności w kształtowaniu własnej tożsamości, również tej seksualnej.  
M. Dembińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
I am not a sex toy
Czas:
2011.12.1
Tematy:
Konsumpcjonizm i konsumenci, Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Belgia
Nadawca:
Osez le Feminisme Belgique
Media:
Internet, prasa
Wykonawca:
Laetitia Bica
Adresaci:
Rodzice, producenci zabawek, właściciele sklepów z zabawkami
Hasło kampani:
I am not a sex toy (Nie jestem sex-zabawką)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek