Powiedzenie o zamiataniu śmieci pod dywan potraktowane dosłownie, ze zmianą dywanu na chodnik, znalazło zastosowanie we włoskiej kampanii z czerwca br. zachęcającej do udziału w międzynarodowej akcji "Sprzątanie Świata". Na billboardach znakomicie pokazano czynność chowania śmieci pod powierzchnię chodnika. A wszystko to pod czujnym okiem zdegustowanych pomników.
Wydarzenie Clean Up the World organizowane w ramach Programu Ochrony Środowiska Narodów Zjednoczonych od 16 lat, w myśl zasady „myśl globalnie, działaj lokalnie”, w trzeci weekend września, mobilizuje 35 milionów wolontariuszy w ponad 120 krajach.
Puliamo il Mondo jest włoską edycją tej ogólnoświatowej akcji. Koordynacją zajmuje się Legambiente, czyli Liga Ochrony Środowiska, pozarządowa organizacja wspierająca ruch antyglobalistów, edukację ekologiczną i inne działania na rzecz środowiska.
W 2008 roku w Sprzątaniu Świata wzięło udział ponad 700 tysięcy Włochów. Do ich zadań należało: sadzenie drzew, usuwanie śmieci z plaż, ulic i lasów, recykling, oczyszczanie wody, a także prowadzenie kampanii edukacyjnych, nadzorowanie wystaw i projektów towarzyszących akcji. Organizatorzy mają nadzieję, że w tym roku powtórzą sukces frekwencyjny.
Puliamo il Mondo partnerują m. in. Federambiente. La nouva Ecologia, Ministerstwo Edukacji, Ministerstwo Środowiska, i parlamentarna reprezentacja Włoch w Komisji Europejskiej.
K. Kamińska
zobacz także
-
17.12.2025Kampanie
Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej
-
16.12.2025Wydarzenia
Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich
-
12.12.2025Kampanie
Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego
-
11.12.2025Kampanie
Zabawki z czasem się nudzą
-
09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!
-
03.12.2025Kampanie
Edukacja Obywatelska w praktyce


