logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Samochód to nie zabawka
04.08.2009
Tematy: Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Samochód to nie zabawka

Your browser does not support the video tag.


Wystartowała 2. edycja kampanii „Użyj wyobraźni” mającej na celu poprawę bezpieczeństwa i wzrost świadomości najbardziej zagrożonych użytkowników dróg. Inicjatorem programu jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a jego partnerami Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i firma PZU.

Kampania rozpoczęła się w kwietniu br. akcją dotyczącą bezpiecznej jazdy motocyklistów. Poprzez jedno z haseł "Idzie wiosna – będą warzywa", z którego później policja wycofała się, stała się bardzo popularna. Ta edycja kierowana jest do młodych kierowców – statystycznie, każdego dnia młodzi kierowcy powodują wypadki w wyniku których giną 3 osoby. Najczęstszym powodem wypadków jest brawurowa jazda i brak doświadczenia w kierowaniu samochodem lub motocyklem, a motywem bywa chęć zaimponowania rówieśnikom.

Większa liczba wypadków oraz ofiar występuje wprawdzie w przedziale wiekowym 25-39 lat, jednak – biorąc pod uwagę liczebność populacji w poszczególnych grupach wiekowych – to osoby w wieku 18-24 lata znajdują się w grupie o najwyższym wskaźniku wypadków i stanowią największe zagrożenie wśród kierujących pojazdami. W 2008 r. kierowcy z grupy wiekowej 18-24 lata spowodowali 9357 wypadków, w których zginęło 1018 osób, a 13.588 zostało rannych. Dane te były wyższe niż rok wcześniej – w 2007 r.

Zaplanowane działania reklamowe w ramach w kampanii to plakaty rozwieszane w miejscach uczęszczanych przez grupę docelową – w pubach, dyskotekach, szkołach jazdy; billboardy, akcje ambientowe (grafiki na parkingach), prasa, internet, spot telewizyjny.

Strona kampanii: www.uzyjwyobrazni.pl



Nazwa kampanii:
Użyj wyobraźni
Czas:
2009.8.4 - 2009.8.31
Nadawca:
Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji
Media:
Internet, telewizja, billboardy, plakaty, prasa
Wykonawca:
BBDO Warszawa
Adresaci:
Młodzi kierowcy (18-24l.) i ich rodzice
Hasło kampani:
Prawo jazdy to nie licencja na zabijanie





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek