Leniwe ryby, pływające na grzbiecie, zaprezentowano w kampanii pod hasłem "For a living Baltic Sea" w Szwecji na początku 2008 roku. Kampania WWF miała na celu skłonić odbiorców do refleksji nad obecnym stanem morza Bałtyckiego oraz zachęcała do wysyłania sms-ów charytatywnych na konto organizacji walczącej o życie Bałtyku.
Media interesują się najczęściej spektakularnymi konsekwencjami zmian klimatu – powodziami czy huraganami, a nie mówi się o zmianach, których rezultaty nie są na pierwszy rzut oka katastrofalne. Te, traktowane jako drugorzędne, bo niemedialne, także i w świadomości opinii publicznej są mniej ważne. Z takim stereotypowym podejściem walczy WWF pokazując w reklamie prasowej, że życie zwierząt morskich jest poważnie zagrożone, ale jeszcze nie jest za późno na działanie aby je ocalić.
W prasie szwedzkiej ukazały się reklamy, na których widać różne gatunki ryb, pływające brzuchem do góry. Wystarczy obrócić gazetę do góry nogami, aby przywrócić im życie. To pokazuje, że mały gest, taki jak wysłanie smsa, którego kwota przeznaczona jest na działania organizacji, może zmienić rzeczywistość.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
18.08.2022
We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem
-
12.08.2022
Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?
-
08.08.2022
Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty