logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Ruszyła druga odsłona ogólnopolskiej kampanii promującej Internetowe Konto Pacjenta
02.10.2020
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Komunikacja w rodzinie, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Ruszyła druga odsłona ogólnopolskiej kampanii promującej Internetowe Konto Pacjenta



Lato się skończyło, a wraz z deszczem i chłodem powrócił sezon infekcji. Oprócz przeziębień i grypy w tym roku doszło także zagrożenie związane z koronawirusem. Dlatego warto ograniczyć osobiste wizyty w placówkach medycznych i skorzystać z rozwiązań cyfrowych. O tym, jak łatwo skorzystać z elektronicznego skierowania i e-wizyty opowiada kampania edukacyjna Ministerstwa Zdrowia i Centrum e-Zdrowia, promująca bezpłatną aplikację – Internetowe Konto Pacjenta (IKP), dostępną na portalu pacjent.gov.pl.

Kampania Internetowe Konto Pacjenta. I łatwo, i wygodnie, i bezpiecznie … IKP to kontynuacja działań edukacyjno-informacyjnych z 2019 roku. Na tegoroczną edycję składają się dwie niezależne koncepcje kreatywne, wzajemnie się uzupełniające – do telewizji i radia oraz do internetu. Kampania telewizyjna oraz radiowa, pod hasłem Doskonale się rozumiemy, ma przede wszystkim budować świadomość czym jest Internetowe Konto Pacjenta oraz nowe, cyfrowe usługi z nim powiązane: e-skierowanie oraz e-wizyta. Natomiast kampania online, pod hasłem Paradoksy, ma zachęcić Polaków do logowania się na Internetowym Koncie Pacjenta, by w sposób optymalny korzystać ze wszystkich e-usług dostępnych w zdrowiu.

Internetowe Konto Pacjenta to centrum dowodzenia sprawami zdrowotnymi każdego z nas – mamy do niego dostęp 24 godziny na dobę, bez konieczności wychodzenia z domu – mówi Agnieszka Kister, dyrektor Centrum e-Zdrowia. – Pozwala zaoszczędzić czas i uporządkować wiele spraw domowych. Dodawane są nowe funkcjonalności. Mam nadzieję, że to przekona Polaków do aktywnego z niego korzystania.

Projektując kampanię koncentrowaliśmy się na potrzebach konkretnych grup: młodych rodzicach, osobach chorych przewlekle, dorosłych dzieciach, opiekujących się starszymi rodzicami i  aktywnych seniorach – wyjaśnia Agata Kurek-Stec, dyrektor departamentu komunikacji w Centrum e-Zdrowia. – Dlatego w kampanii wykorzystaliśmy zróżnicowane formaty reklamowe i kanały komunikacji, a całość kreacji oparliśmy na insighcie konsumenckim, wykorzystującym doświadczenia bliskie tym właśnie grupom odbiorców. Jestem przekonana, że to pozwoli dostrzec analogię do własnego życia i utożsamić się z przekazem.

Za kreację i reżyserię tegorocznej kampanii odpowiedzialni są ci sami twórcy, co w ubiegłym roku: reżyser Xawery Żuławski oraz scenarzysta Cezary Zieliński. Produkcję spotów ponownie zrealizowało studio Orient Film. Na kampanię telewizyjną składają się – analogicznie jak w poprzedniej odsłonie – dwa spoty 30 sekundowe: Urodziny, skierowany do grupy docelowej 25+ oraz Rowerek, przeznaczony dla seniorów. W tym roku popularyzowane są nowe cyfrowe usługi: e-skierowanie oraz e-wizyta. Oba spoty pokazują, z jaką łatwością można zarządzać sprawami zdrowotnymi swoimi oraz swojej rodziny oraz jak to może ułatwić życie:

W spotach wystąpili bohaterowie znani z zeszłorocznych filmów – opowiada Cezary Zieliński, autor scenariusza kampanii. – W ubiegłym roku „walczyli” ze złośliwymi receptami, które skutecznie uprzykrzały im życie. W tym roku są już dużo mądrzejsi, znają e-receptę, na temat IKP wiedzą sporo, dlatego w idei kreatywnej postanowiliśmy wejść w ich głowy. Nasi bohaterowie doskonale się rozumieją, dosłownie czytają sobie w myślach. Z kolei kampanię Paradoksy zapoczątkował gepard goniący e-receptę. Pytanie, jaki związek ma gepard z e-receptą? No właśnie. Na tym polega kreatywna sztuczka. Internetowe Konto Pacjenta do tego stopnia zmienia nasze przyzwyczajenia związane z receptami, czy skierowaniami, że postanowiliśmy koncepcję kreatywną oprzeć na przewrocie w myśleniu. A nic nie oddaje lepiej zaskakującego wniosku, jak paradoks. Dlatego na pytanie, co łączy geparda i receptę, odpowiedz może być tylko jedna – szybkość. Gepard nie ma żadnych szans. Nigdy nie dogoni recepty, ponieważ jej elektroniczna postać, czyli e-recepta, przychodzi SMS-em lub e-mailem.

Chcemy szeroko podnosić temat świadomego korzystania z cyfrowych usług w ochronie zdrowia – mówi Agata Kurek-Stec. – Stąd nasza obecność nie tylko w tradycyjnych mediach, ale też w internecie. Kampania internetowa nie mówi o konkretnych usługach, ale o tym, co dla ludzi jest ważne: szybkość, bezpieczeństwo, święty spokój, wygoda, czy łatwy dostęp do informacji o zdrowiu z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. I mówiąc o tym językiem paradoksów, łamiemy konwencję spotów zdrowotnych, kładąc nacisk na wzbudzenie zaciekawienia i zaangażowania. W naszej kampanii niemożliwe staje się możliwe, trzeba się tylko zalogować na Internetowe Konto Pacjenta

Spoty są emitowane w trzech największych stacjach telewizyjnych ( POLSAT, TVN oraz TVP) oraz dwóch sieciach radiowych (EUROZET, TIME) od początku października do połowy listopada. Kampanię online można oglądać do końca listopada na największych portalach internetowych oraz kanałach YouTube i Facebook.

Dodatkowo od 5 października br. informacje o e-usługach w ochronie zdrowia pojawią się także w najpopularniejszych serialach telewizyjnych emitowanych na antenie TVP 2: „M jak Miłość” oraz „Na dobre i na złe”. Dzięki temu, że oba seriale mają obecnie najwyższą, bo aż kilkumilionową widownię („M jak Miłość” – ponad 5 mln, „Na dobre i na złe” – ponad 3,3 mln), kampania dotrze z przekazem na temat e-zdrowia do masowego odbiorcy. Ponadto dużą część widowni stanowią seniorzy, którzy są bardzo ważną grupą docelową działań komunikacyjnych.

Kampania obejmuje umieszczenie wątków o e-zdrowiu w trzech odcinkach serialu „M jak Miłość” oraz pięciu odcinkach serialu „Na dobre i na złe”. Emisja ostatniego odcinka będzie miała miejsce 23 grudnia br.

zdrowie Ministerstwo Zdrowia Fabryka Komunikacji Społecznej Internetowe Konto Pacjenta Komunikacja w rodzinie e-recepta e-wizyta e-skierowanie


Nazwa kampanii:
Internetowe Konto Pacjenta
Czas:
2020.10.1 - 2020.11.15
Nadawca:
CeZ (Centrum e-zdrowia)
Media:
telewizja (TVP, Polsat, TVN), radio (Eska, Radio Zet)
Wykonawca:
Fabryka Komunikacji Społecznej, produkcja Orient Film
Adresaci:
wszyscy dorośli Polacy korzystający ze służby zdrowia
Hasło kampani:
Internetowe Konto Pacjenta. I łatwo, i wygodnie, i bezpiecznie … IKP





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek