logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Ruszyła akcja społeczna z udziałem wybitnych reporterek i reporterów
06.11.2020
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO

Ruszyła akcja społeczna z udziałem wybitnych reporterek i reporterów



Od miesięcy bombardują nas statystyki dotyczące pandemii. Łatwo zatracić w nich spojrzenie na konkretnego człowieka. Z myślą o tym Szlachetna Paczka, Onet i wybitni polscy reporterzy połączyli siły, by w ramach cyklu tekstów #LudzieNieLiczby opowiedzieć o tych, których pandemia dotknęła najbardziej.

Małgorzata Szejnert, Katarzyna Boni, Jacek Hugo Bader, Witold Szabłowski oraz Marcin Wyrwał – teksty wybitnych polskich autorów pojawiają się na łamach Onetu, w ramach wspólnej inicjatywy społecznej #LudzieNieLiczby. Akcja stanowi część tegorocznej kampanii Szlachetna Paczka, organizowanej przez Stowarzyszenie WIOSNA.

Znajdujemy się bez wątpienia w nadzwyczajnych okolicznościach. Na całym świecie dzieją się rzeczy nieoczekiwane, takie które zdawało się, znamy tylko z filmów. W tym wszystkim łatwo zagubić historie zwykłych ludzi – mówi Kamila Cheba, Wydawca Strony Głównej Onet.

Wraz z Onetem opowiadamy historie beneficjentów Szlachetnej Paczki od wielu lat – dodaje Paula Wolecka, PR manager w Szlachetnej Paczce. – Każda publikacja przekłada się na realną, mądrą pomoc. Po raz pierwszy, w sytuacji bez precedensu, poprosiliśmy o wsparcie w opowiedzeniu tych historii wybitne reporterki i reporterów. Ich spojrzenie, wrażliwość, dociekliwość pomogą opowiedzieć historie beneficjentów Szlachetnej Paczki, dotkniętych skutkami pandemii. Kilkanaście tysięcy rodzin w potrzebie, takich jak te, czeka w tym roku na pomoc.

W ramach projektu #LudzieNieLiczby co tydzień, w weekendy, na stronie głównej Onetu ukazuje się nowy tekst autorstwa jednego z reporterów zaangażowanych w inicjatywę. Każdej publikacji towarzyszy infografika nawiązująca do treści reportażu. Znajdują się na niej dane dotyczące wybranych obszarów trudności, z jakimi zmagają się opisani przez autorów potrzebujący, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu pandemii na ich życie.

Cykl zainaugurował reportaż Jacka Hugo-Badera Drobiazgi. Opowieść o zwykłym dniu, w którym nie dzieje się nic, opis niepozornych sytuacji, dziejących się w dwupokojowy świecie pani Anny i jej dwóch dorosłych, niepełnosprawnych synów. Reportaż Jacka Hugo-Badera (na zdjęciu powyżej) można przeczytać TUTAJ. Ostatni materiał cyklu ukaże się na stronie głównej serwisu Onet 14 listopada wraz z posłowiem do całego cyklu autorstwa Małgorzaty Szejnert (na zdjęciu poniżej).

Komentarz Joanny Sadzik, prezeski Stowarzyszenia WIOSNA, można przeczytać tutaj: Upominając się o godność człowieka.

Więcej na temat inicjatywy można dowiedzieć się na stronie www.szlachetnapaczka.pl.

NGO zdrowie szlachetna paczka Stowarzyszenie WIOSNA onet #LudzieNieLiczby reporterzy reportaż


Nazwa kampanii:
#LudzieNieLiczby – akcja w ramach kampanii Szlachetna Paczka
Czas:
2020.10.22 - 2020.11.14
Nadawca:
Stowarzyszenie WIOSNA, Onet
Media:
reportaż prasowy
Wykonawca:
wybitni polscy reporterzy, m.in. Małgorzata Szejnert, Jacek Hugo Bader i Witold Szabłowski
Adresaci:
ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
#LudzieNieLiczby





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek