Rumia oddaje głos śmieciom
Rumia (woj. pomorskie) jest prawdopodobnie pierwszym polskim miastem, w którym śmieci przemówiły. W ramach realizowanej przez urząd miasta kreatywnej kampanii edukacyjnej odpady opowiadają o swoich marzeniach związanych z prawidłową segregacją. Samorząd chce w ten sposób przekonać mieszkańców do porzucenia szkodliwych dla środowiska naturalnego przyzwyczajeń, takich jak wrzucanie pozostałości z różnych frakcji do jednego worka czy kosza.
Szkodliwe dla środowiska naturalnego przyzwyczajenia wpływają nie tylko na przyrodę, ale również na portfele obywateli i gminne budżety. Tylko w 2020 roku ponad 800 polskim gminom nie udało się osiągnąć wymaganego poziomu recyklingu, co skutkowało nałożeniem kar finansowych o łącznej wartości przekraczającej kilkanaście milionów złotych. Obecnie między innymi Rumi grożą konsekwencje za nieosiągnięcie wskaźników recyklingu odpadów komunalnych, dlatego samorządowcy podejmują szereg działań, by temu zapobiec.
Celem kreatywnej kampanii edukacyjnej Rumia oddaje głos śmieciom jest zwrócenie uwagi odbiorców na konieczność segregacji odpadów i zmiany nieekologicznych zachowań. Podczas pierwszego etapu przedsięwzięcia na rumskich przystankach autobusowych i w szkołach pojawiły się plakaty przedstawiające zatroskane śmieci. Równocześnie w lokalnych stacjach radiowych rozpoczęła się emisja spotu odsyłającego do miejskiej strony internetowej (eko.rumia.eu) poświęconej ekologii, w tym prawidłowej segregacji odpadów. W najbliższych tygodniach Urząd Miasta Rumi planuje zorganizowanie wydarzeń tematycznych oraz opublikowanie materiałów filmowych, których bohaterami są lokalni społecznicy. Wszystko po to, by śmieci trafiały do odpowiednich pojemników, a poziom recyklingu odpadów komunalnych ulegał stopniowemu zwiększeniu.
Rumia jest pierwszym miastem na Pomorzu, które zostało objęte Systemem Indywidualnej Segregacji Odpadów (SISO). W ramach pilotażowej inwestycji na terenie gminy zainstalowanych zostało sześć tzw. gniazd z inteligentnymi pojemnikami, do których dostęp ma ponad 1700 mieszkańców współtworzących 735 gospodarstw domowych. System zaczął funkcjonować 16 grudnia.
Kampania została realizowana we współpracy z Agencją Bartosz Dembiński PR•Komunikacja.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów