Ruszyła druga edycja kampanii "Brałeś? Nie jedź!" – tym razem utrzymanej w pozytywnym tonie i wzbogaconej w haśle o alkohol: "Po narkotykach i alkoholu rozum wysiada". Ubiegłoroczna edycja skupiała się na narkotykach.
Kampania ma na celu podniesienie świadomości społeczeństwa, a szczególnie młodych ludzi na temat niebezpieczeństw wynikających z prowadzenia pojazdów przez kierowców będących pod wpływem alkoholu i narkotyków. Alkohol i narkotyki, mimo że różni je status prawny, są jednakowo niebezpieczne dla kierowcy. Prowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu i środków odurzających to przestępstwo, za które grozi kara pozbawienia wolności do dwóch lat.
Problem nietrzeźwych kierowców jest w Polsce powszechnie znany. Za kierownicę wsiada jednak równie wiele osób będących pod wpływem narkotyków. Z badań DRUID przeprowadzonych przez Instytut Transportu Samochodowego wynika, że tych drugich może być nawet ponad dwa razy więcej. Zarówno jedni, jak i drudzy stwarzają na drogach niebezpieczeństwo.
– Żaden kraj nie jest w stanie całkowicie wyeliminować środków odurzających, szczególnie wśród młodych osób. Potrzeba wiele czasu i wysiłku, aby z jednej strony kontrolować trendy używania środków psychoaktywnych, z drugiej zaś minimalizować szkody związane z ich używaniem. To, co możemy dodatkowo zrobić na ten moment, to promocja bezpiecznej jazdy bez narkotyków i alkoholu, aby młodzież nie ryzykowała podwójnie – biorąc i pijąc, a następnie wsiadając za kierownicę – tłumaczy Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
Problem bezpiecznych powrotów do domu jest szczególnie ważny dla osób pomiędzy 16 a 25 rokiem życia, bywalców klubów i dyskotek. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo ponoszą nie tylko kierowcy, ale również pasażerowie. Kampania ma przekonać młode osoby do planowania bezpiecznego powrotu z imprezy do domu.
Tegoroczna edycja kampanii „Brałeś? Nie jedź! Po alkoholu i narkotykach rozum wysiada” obejmie spoty telewizyjne, radiowe oraz reklamę w prasie.
W ramach kampanii uruchomiona zostanie strona internetowa www.planujpowrot.pl, na której będą zamieszczone podstawowe informacje o wpływie narkotyków i alkoholu na kierowcę, a internauci znajdą tam konkurs związany z ideą kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż