Obsypana nagrodami hiszpańska kampania skierowana przeciwko wandalom.
Koszt naprawy szkód wywołanych aktami wandalizmu w Pampelunie jest jednym z największych w Europie. Dlatego „odświeżenie” obywatelskich zachowań dotyczących szanowania dóbr publicznych było głównym celem kampanii ambientowej prowadzonej w październiku 2008 przez agencję Gap’s na zlecenie władz miasta.
By wzmocnić w mieszkańcach świadomość odpowiedzialności za swoje miasto posłużono się argumentem finansowym: "Dbanie o swoje miasto nie kosztuje cię nic, a Pampeluna płaci 1.500.000 euro".
Kampania została zbudowana na akcjach ambientowych, które polegały na umiejscowieniu w głównych częściach miasta różowych etykiet, które pokazywały wartość konkretnych elementów wpływających na ogólny wizerunek miasta. Wielkość etykiet była uzależniona od wielkości środków przeznaczanych na usuwanie szkód. Na budynek, w którym znajduje się bank, naklejono etykietę o treści „Ratusz Pampeluny inwestuje 200.000 euro rocznie na naprawy banków".
Realizacja kampanii w tak obrazowy i konkretny sposób udowodniła, że innowacyjne podejście do projektów społecznych pozwala odbiorcy na rzeczywiste zrozumienie kluczowych założeń komunikowanych przez nadawcę. Oczekiwanym efektem kampanii było ograniczenie aktów wandalizmu na terenie Pampeluny oraz wzmocnienie wrażliwości i odpowiedzialności społecznej. Wykorzystanie niecodziennych praktyk spotkało się z dużą aprobatą mediów, dzięki którym projekt zyskał bardzo duży rozgłos. Informacje dotyczące kampanii były przekazywany zarówno przez media lokalne, telewizję krajową jak również media zagraniczne, co stanowiło wartość dodaną.
Pomysł Gap’s został doceniony przez kapitułę festiwali branżowych. 'Awareness Campaign Against Vandalism’ zdobyła Brązowego Lwa na festiwalu w Cannes, złoto w konkursie Sol Award, brąz w konkursie Epica Awards oraz srebro i brąz na festiwalu fotograficznym FIAP. Jury hiszpańskiego Publifestivalu nagradzającego kampanie społeczne wyróżniło ją w kategorii "Najlepsze użycie mediów", "Najlepszy Direct Marketing" i "Najlepsza Promocja".
E. Płuciennik
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem