Obsypana nagrodami hiszpańska kampania skierowana przeciwko wandalom.
Koszt naprawy szkód wywołanych aktami wandalizmu w Pampelunie jest jednym z największych w Europie. Dlatego „odświeżenie” obywatelskich zachowań dotyczących szanowania dóbr publicznych było głównym celem kampanii ambientowej prowadzonej w październiku 2008 przez agencję Gap’s na zlecenie władz miasta.
By wzmocnić w mieszkańcach świadomość odpowiedzialności za swoje miasto posłużono się argumentem finansowym: "Dbanie o swoje miasto nie kosztuje cię nic, a Pampeluna płaci 1.500.000 euro".
Kampania została zbudowana na akcjach ambientowych, które polegały na umiejscowieniu w głównych częściach miasta różowych etykiet, które pokazywały wartość konkretnych elementów wpływających na ogólny wizerunek miasta. Wielkość etykiet była uzależniona od wielkości środków przeznaczanych na usuwanie szkód. Na budynek, w którym znajduje się bank, naklejono etykietę o treści „Ratusz Pampeluny inwestuje 200.000 euro rocznie na naprawy banków".
Realizacja kampanii w tak obrazowy i konkretny sposób udowodniła, że innowacyjne podejście do projektów społecznych pozwala odbiorcy na rzeczywiste zrozumienie kluczowych założeń komunikowanych przez nadawcę. Oczekiwanym efektem kampanii było ograniczenie aktów wandalizmu na terenie Pampeluny oraz wzmocnienie wrażliwości i odpowiedzialności społecznej. Wykorzystanie niecodziennych praktyk spotkało się z dużą aprobatą mediów, dzięki którym projekt zyskał bardzo duży rozgłos. Informacje dotyczące kampanii były przekazywany zarówno przez media lokalne, telewizję krajową jak również media zagraniczne, co stanowiło wartość dodaną.
Pomysł Gap’s został doceniony przez kapitułę festiwali branżowych. 'Awareness Campaign Against Vandalism’ zdobyła Brązowego Lwa na festiwalu w Cannes, złoto w konkursie Sol Award, brąz w konkursie Epica Awards oraz srebro i brąz na festiwalu fotograficznym FIAP. Jury hiszpańskiego Publifestivalu nagradzającego kampanie społeczne wyróżniło ją w kategorii "Najlepsze użycie mediów", "Najlepszy Direct Marketing" i "Najlepsza Promocja".
E. Płuciennik
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.09.2024
Same nie znikną
-
29.09.2024
…z wyjątkiem uważnego kierowcy
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
28.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości