"I nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni. Rom Twój bliźni". Ruszyła właśnie bazująca na cytatach biblijnych kampania „Romowie – moi sąsiedzi”. Akcję realizują firmy Telescope i Innovations Media na zlecenie Studia Doradztwa Europejskiego. Kampania, która będzie trwała przez sierpień i wrzesień br., ma na celu walkę z negatywnymi stereotypami na temat społeczności romskiej i zmianę postaw na przyjazne, a przynajmniej neutralne, wobec ich członków.
Romowie, według raportu przygotowanego dla Europejskiego Funduszu Społecznego, to najbardziej dyskryminowana społeczność świata. Negatywne opinie, które przez lata narastały wokół społeczności romskiej, trudno wytłumaczyć inaczej niż tylko powielaniem powszechnych, choć nieuzasadnionych i krzywdzących sądów. Większość Polaków, jak wskazuje raport, zdaje sobie sprawę, że negatywnie oceniając Romów, ulegają pokusie stereotypizacji, rzadko jednak próbują zmienić swoje nastawienie do społeczności romskiej.
Kampania obejmuje reklamy w prasie, radiu, internecie oraz na autobusach. Działania będą prowadzone przede wszystkim w województwach mazowieckim, małopolskim, dolnośląskim i śląskim.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę
-
31.03.2025
Ilu Polaków źle znosi zmianę czasu?
-
30.03.2025
Czy mówisz tak do swojego dziecka?
-
28.03.2025
Strzelanina