"I nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni. Rom Twój bliźni". Ruszyła właśnie bazująca na cytatach biblijnych kampania „Romowie – moi sąsiedzi”. Akcję realizują firmy Telescope i Innovations Media na zlecenie Studia Doradztwa Europejskiego. Kampania, która będzie trwała przez sierpień i wrzesień br., ma na celu walkę z negatywnymi stereotypami na temat społeczności romskiej i zmianę postaw na przyjazne, a przynajmniej neutralne, wobec ich członków.
Romowie, według raportu przygotowanego dla Europejskiego Funduszu Społecznego, to najbardziej dyskryminowana społeczność świata. Negatywne opinie, które przez lata narastały wokół społeczności romskiej, trudno wytłumaczyć inaczej niż tylko powielaniem powszechnych, choć nieuzasadnionych i krzywdzących sądów. Większość Polaków, jak wskazuje raport, zdaje sobie sprawę, że negatywnie oceniając Romów, ulegają pokusie stereotypizacji, rzadko jednak próbują zmienić swoje nastawienie do społeczności romskiej.
Kampania obejmuje reklamy w prasie, radiu, internecie oraz na autobusach. Działania będą prowadzone przede wszystkim w województwach mazowieckim, małopolskim, dolnośląskim i śląskim.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
18.08.2022
We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem
-
12.08.2022
Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?
-
12.08.2022
Konkurs Art Moves 2022 na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty
-
11.08.2022
„Adamed Dla Rodziny” – rusza program bezpłatnych badań i porad medycznych
-
10.08.2022
Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku
-
08.08.2022
Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół