W okresie letnim posiadanie psa lub kota staje się dla wielu ludzi problemem. Zdarza się, że za wczasy właścicieli płacą najwięcej ich podopieczni. Co roku okres wakacji wiąże się z drastycznym wzrostem liczby porzucanych psów i kotów.
„Przywiązanie – oddanie” to przewrotny tytuł kampanii Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami, z lipca i sierpnia 2000 roku, odnoszący się zarówno do pozytywnych uczuć, jakimi zwierzęta obdarzają swoich właścicieli, jak i okrutnego zachowania człowieka względem swoich podopiecznych.
Kampania miała na celu uświadomienie problemu porzucania zwierząt domowych i ich okrutnego traktowania oraz zachęcenie do wsparcia finansowego schronisk. Była także apelem do posiadaczy zwierząt: „Jeśli nie chcesz już psa, który jest chory, stary, przeszkadza w domu, wymaga opieki i leczenia, a może po prostu już ci się znudził – nie porzucaj go, są inne, bardziej humanitarne sposoby”. Można poszukać osoby, która się nim zaopiekuje i przygarnie, można też oddać go do schroniska lub na określony czas do hotelu dla zwierząt, aby nie skazywać go na bezdomność i pewną śmierć. Kampania przypominała, że zwierzęta ufają swoim właścicielom bezgranicznie, a ci są za nie odpowiedzialni.
M. Pietrzak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Jak Polacy piją kawę?
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!