W okresie letnim posiadanie psa lub kota staje się dla wielu ludzi problemem. Zdarza się, że za wczasy właścicieli płacą najwięcej ich podopieczni. Co roku okres wakacji wiąże się z drastycznym wzrostem liczby porzucanych psów i kotów.
„Przywiązanie – oddanie” to przewrotny tytuł kampanii Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami, z lipca i sierpnia 2000 roku, odnoszący się zarówno do pozytywnych uczuć, jakimi zwierzęta obdarzają swoich właścicieli, jak i okrutnego zachowania człowieka względem swoich podopiecznych.
Kampania miała na celu uświadomienie problemu porzucania zwierząt domowych i ich okrutnego traktowania oraz zachęcenie do wsparcia finansowego schronisk. Była także apelem do posiadaczy zwierząt: „Jeśli nie chcesz już psa, który jest chory, stary, przeszkadza w domu, wymaga opieki i leczenia, a może po prostu już ci się znudził – nie porzucaj go, są inne, bardziej humanitarne sposoby”. Można poszukać osoby, która się nim zaopiekuje i przygarnie, można też oddać go do schroniska lub na określony czas do hotelu dla zwierząt, aby nie skazywać go na bezdomność i pewną śmierć. Kampania przypominała, że zwierzęta ufają swoim właścicielom bezgranicznie, a ci są za nie odpowiedzialni.
M. Pietrzak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku