W ciągu ostatniej dekady na Morzu Śródziemnym zginęło lub zostało uznanych za zaginione ponad 30 500 osób. Za tymi beznamiętnymi cyframi kryją się rodziny, dzieci i osoby uciekające przed konfliktami, ubóstwem lub kryzysami klimatycznymi, które zaryzykowały życiem w nadziei na wątpliwą szansę na bezpieczeństwo.
Organizacja Human Rights Watch oraz paryska agencja ici Barbès postanowiły w ramach kampanii uświadamiającej Take a Closer Look (Przyjrzyj się lepiej) zmienić postrzeganie migrantów i przywrócić prawa człowieka na pierwszy plan polityki migracyjnej. Trzon inicjatywy stanowi animowany film, będący prawdziwym popisem wyobraźni kreatywnej – połączono w nim tekstury papieru, kartonu, gazet i map oraz świadomie wykorzystano kontrasty pomiędzy efektowną typografią i intymnymi wizualizacjami.
W projekcie plastycznym wykorzystano metaforę lornetki, która ma zachęcić odbiorców do dokładnego przyjrzenia się nie tylko rzeczywistości migrantów, ale również – a może przede wszystkim – zadaniom stojącym przed instytucjami Unii Europejskiej w zakresie ratowania życia na morzu. Konsekwencją powyższego przesłania jest landing page kampanii z petycją, w której wzywa się Europejską Agencję Straży Granicznej i Przybrzeżnej (Frontex), do dołożenia wszelkich starań, aby zapewnić ratunek i bezpieczeństwo osób znajdujących się na statkach niezdatnych do żeglugi (TUTAJ).
Kampania ma charakter wielojęzyczny: prowadzona jest w językach angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim i szwedzkim. Od momentu jej startu w dniu 9 grudnia 2024 roku znacznie zwiększyła się widoczność strony internetowej oraz petycji, która zgromadziła już ponad 50 tysięcy odwiedzin.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.03.2025
Czy spłacamy swoje długi?
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025