W ciągu ostatniej dekady na Morzu Śródziemnym zginęło lub zostało uznanych za zaginione ponad 30 500 osób. Za tymi beznamiętnymi cyframi kryją się rodziny, dzieci i osoby uciekające przed konfliktami, ubóstwem lub kryzysami klimatycznymi, które zaryzykowały życiem w nadziei na wątpliwą szansę na bezpieczeństwo.
Organizacja Human Rights Watch oraz paryska agencja ici Barbès postanowiły w ramach kampanii uświadamiającej Take a Closer Look (Przyjrzyj się lepiej) zmienić postrzeganie migrantów i przywrócić prawa człowieka na pierwszy plan polityki migracyjnej. Trzon inicjatywy stanowi animowany film, będący prawdziwym popisem wyobraźni kreatywnej – połączono w nim tekstury papieru, kartonu, gazet i map oraz świadomie wykorzystano kontrasty pomiędzy efektowną typografią i intymnymi wizualizacjami.
W projekcie plastycznym wykorzystano metaforę lornetki, która ma zachęcić odbiorców do dokładnego przyjrzenia się nie tylko rzeczywistości migrantów, ale również – a może przede wszystkim – zadaniom stojącym przed instytucjami Unii Europejskiej w zakresie ratowania życia na morzu. Konsekwencją powyższego przesłania jest landing page kampanii z petycją, w której wzywa się Europejską Agencję Straży Granicznej i Przybrzeżnej (Frontex), do dołożenia wszelkich starań, aby zapewnić ratunek i bezpieczeństwo osób znajdujących się na statkach niezdatnych do żeglugi (TUTAJ).
Kampania ma charakter wielojęzyczny: prowadzona jest w językach angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim i szwedzkim. Od momentu jej startu w dniu 9 grudnia 2024 roku znacznie zwiększyła się widoczność strony internetowej oraz petycji, która zgromadziła już ponad 50 tysięcy odwiedzin.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.01.2025
Z dostawą „do domu”
-
03.01.2025
Cicha noc
-
03.01.2025
Cień na całe życie
-
02.01.2025
40% żywności w polskich supermarketach jest pakowane w zbędny plastik
-
02.01.2025
Znikająca koszulka
-
31.12.2024
Fajerwerki