logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Przedwczesne umieranie wyszło z mody
17.11.2008
Tematy: Kreacje / printy

Przedwczesne umieranie wyszło z mody



Singapurska Organizacja Promocji Zdrowia wiosną 2006 r. zaangażowała znanego tam fotografa – Eryka Fitkau (brata polskiej aktorki Agnieszki Perepeczko) do kampanii „Lung cancer is a fashion faux pas” („Rak płuc to modowe faux pas”) promującej zdrowy tryb życia. Istnieje analogia między modą a paleniem, ponieważ ludzie są naśladowcami i inspirują się tym, co akurat jest na topie. Celem kampanii było uświadomienie, że palenie nie jest modne.

Kreacje autorstwa agencji Foot Cone & Belding kierowane były do kobiet w wieku 18-29 lat i ukazały się w lifestylowych pismach. Hasła nawiązujące do modowych opisów przekonywały:
„Add instant drama with bright details, not with death. Saying no to inhaling 4,000 toxic chemicals found in cigarettes is this season’s smartest move. And staying alive lets you enjoy the attention your come-hither dress brings. Unless you fancy necrophiliacs.” (Połącz dramatyzm z jasnymi detaamii, ale nie ze śmiercią. Najsprytniejszym posunięciem tego sezonu jest powiedzenie „nie” 4000 toksycznych związków chemicznych znajdujących się w papierosach. A pozostanie przy życiu pozwala ci się cieszyć uwagą, którą przyciąga twoja uwodzicielska suknia. Chyba, że lubisz nekrofili);
„This season’s must have isn’t lung cancer. Dying prematurely is out. Work this season’s eclectic glant by echewing the smoking trend- about half of all women smokers will die from smoking related diseases. So toss out those cigarettes. Tulle is in, and it’s such a waste to wear it to the morgue.” (To co musisz mieć w tym sezonie, to nie rak płuc. Przedwczesne umieranie wyszło z mody. Wypracuj eklektyczny styl tego sezonu poprzez porzucenie trendu palenia – mniej więcej połowa palących kobiet umrze z powodu chorób związanych z paleniem. Więc porzuć papierosy. Tiul jest modny, a marnotrawstwem byłoby założenie go do kostnicy);
„Lung cancer doesn’t go with Christian Dior.” (Rak płuc nie pasuje do Christiana Diora).
M. Kryńska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek