logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Prośba z fontanny
10.11.2010
Tematy: Kampanie, Australia, Ekologia i środowisko

Prośba z fontanny

Your browser does not support the video tag.


Na nadbrzeżu portowym stoi tłum. Jego uwagę skupia dźwięk wydawany przez wieloryby – oczy wszystkich zwracają się w kierunku, z którego dochodzi odgłos. Po chwili z wody zaczynają tryskać fontanny – niebieskie lub czerwone. Na ich tle stopniowo pojawiają się informacje: „935 minke whales” („935 wielorybów karłowatych”), 50 fin whales („50 płetwali”), 50 humpback whales („50 humbaków”), all for scientific researches („wszystkie przeznaczone do badań naukowych”), help stop the slaughter („pomóż powstrzymać ubój”), text save to +61 488 771 771 („wyślij wiadomość pod numer +61 488 771 771”). Po informacji o smsie, poszczególni ludzie biorą do ręki telefony.

Tak International Foundation for Animal Welfare Australia wykorzystała instalację udającą wieloryba. Pokaz urządzono w Darking Harbour, w Sydney. Zwracał on uwagę na wyprawę Japan’s Fisheries Agency do tzw. sanktuarium wielorybów na Oceanie Południowym, w celu odstrzału 1000 przedstawicieli tego rzędu waleni. Japończycy tłumaczą swoje działania celami naukowo-badawczymi. Rząd Australii wniósł pozew przeciwko działaniom Japończykom do Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości, którą to inicjatywę IFAW gorąco popiera. Autorzy zachęcają się do włączenia w kampanię poprzez wysyłanie sms-ów, a także napisanie specjalnego listu do australijskiego ministra środowiska, aby wyrazić poparcie dla działania rządu.

Wieloryby są ssakami z rzędu waleni. Od wieków były celem polowań w celu pozyskania ich tłuszczu, ambry, tranu, oleju i spermacetu, którym przypisywano różne lecznicze właściwości. IFAW to organizacja, która ma na celu pomoc zagrożonym zwierzętom we wszystkich miejscach na świecie. Powstała ok. 40 lat temu w Kanadzie w wyniku protestu przeciwko brutalnym polowaniom na fokę grenlandzką. Założeniem organizacji jest przekonanie o wzajemnej zależności od siebie ludzi i zwierząt. Przez lata IFAW składał się z małej grupy aktywistów, teraz pracuje z doświadczonymi i oddanymi działaczami, ekspertami z zakresu polityki i prawa oraz naukowcami o światowym prestiżu.
A. Koim



Nazwa kampanii:
Stop The Slaughter
Czas:
2010.11.5 - 2010.11.15
Nadawca:
IFAW Australia (International Foundation for Animal Welfare Australia)
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
JWT Australia
Adresaci:
Opinia publiczna na świecie, obywatele Australii
Hasło kampani:
Our planet's great whales are NOT saved. They face more threats today than even before in history (Wieloryby NIE są bezpieczne na naszej planecie. Stają dzisiaj wobec większej ilości zagrożeń niż kiedykolwiek w historii)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek